اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار همدان خبر داد

ارتقای سرانه فضای سبز همدان

شهردار همدان گفت: سرانه فضای سبز شهر همدان در حال حاضر به 9.4 متر مربع ارتقا یافته است.

ارتقای سرانه فضای سبز همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مسعود عسگریان ظهر امروز در بیستمین نشست تخصصی مدیرعاملان فضای سبز کلانشهرهای کشور با بیان اینکه در نشست تخصصی فضای سبز هم‌اندیشی در راستای ارتقاء کمی و کیفی توسعه فضای سبز بررسی می‌شود اظهار داشت: یکی از معیارهای توسعه شهری ایجاد و توسعه فضای سبز است.

وی ادامه داد: اگر فضای سبز را از شهرها بگیرند فقط ساختمان‌های بتنی باقی می‌مانند و این در حالی است که فضای سبز طراوت و شادابی را به شهرها ارائه می‌دهند.

شهردار همدان با اشاره به اینکه مردم همواره تمایل به مسافرت از مسیرهای سرسبز دارند تصریح کرد: با توجه به نیاز شهرها به فضای سبز باید بیشتر از آن چه که تاکنون در حوزه فضای سبز کار شده تلاش شود.

وی اضافه کرد: هر جایی که پارک و فضای سبز ایجاد می‌شود عموم مردم تمایل به استفاده از آن دارند و فضای سبز بیشتر از هر سازه بتنی در ایجاد نشاط و شادابی در روح جامعه مؤثر هستند.

عسگریان در ادامه با بیان اینکه شهرداری همدان از ایجاد و توسعه فضای سبز غافل نبوده ابراز داشت: در سال 86 سرانه فضای سبز در همدان 6.10 متر مربع بود که این رقم امروز به 9.4 متر مربع افزایش یافته است.

وی ادامه داد: از سال 90 پیگیر اجرای طرح جامع جدا سازی آب شرب از فضای سبز بودیم که بعد از انجام کار مطالعاتی از سال گذشته این جداسازی در حال اجرا است.

شهردار همدان افزود: طرح جامع جداسازی آب شرب از فضای سبز به موقع اجرا شده و تمام پارک‌ها و سایر مناطق فضای سبز زیر کشت شهر همدان بر مبنای کار مطالعاتی شبکه آبرسانی اصلاح و شبکه جدید با مخازن مشخص ایجاد شده است.   

وی بیان داشت: شهرداری همدان با کمک‌های اعتباری و واگذاری بخشی از امور اجرایی با سازمان زیباسازی در ایجاد و توسعه فضای سبز شهری عملکرد موفقی داشته است.

عسگریان با بیان اینکه در کنار توجه به کمیت به کیفیت توسعه فضای سبز نیز توجه شده است اذعان کرد: در کشت درختان و گیاهان از گونه‌های اصلاح شده و مناسبی استفاده شده که کارشناسان و مردم علاقمند به آنها هستند.

وی اضافه کرد: همدان شهری گردشگرپذیر است و برای رسیدن به الگوهای متوسط کشوری تلاش خوبی در شهرداری انجام شده و الگوبرداری از داخل و خارج کشور را به خوبی انجام دادیم.

شهردار همدان خاطرنشان کرد: بعد از جداسازی آب و تأمین آب فضای سبز به صورت مکانیزه در برخی از نقاط، طراحی پارک‌ها توسط کمیته ویژه انجام می‌شود.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در هر منطقه از شهر همدان یک پارک مهم و منظم ایجاد شده است گفت: در طراحی و به روزرسانی ایجاد فضای سبز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

عسگریان ادامه داد: طرح مطالعاتی برای توسعه فضای سبز با هدف‌گذاری ایجاد فضای سبز در مناطقی که لازم است در دست اقدام بوده و در این طرح توسعه از آبیاری قطره‌ای و تحت فشار استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه برای توسعه فضای سبز در شهر همدان در حال حاضر به 50 هکتار زمین نیاز داریم اضافه کرد: از این 50 هکتار اراضی در صورت تملک میتوان سه پارک تا پایان سال جاری و یا تا 6 ماه نخست سال 93 احداث کرد.

شهردار همدان افزود: تملک زمین، اجرای محوطه‌سازی و مرحله کاشت فضای سبز یک پروسه زمانی طولانی را طی می‌کند و تملک زمین در همدان بسیار پرهزینه است.

وی ادامه داد: نشست‌های تخصصی انتقال تجربیات و هم‌افزایی برای ارتقاء فعالیت‌های کاری بسیار مؤثر است.

عسگریان در پایان ابراز داشت: هر جایی که فضای سبز ایجاد شده سطح تعاملات مردم افزایش یافته و عمران و آبادانی بیشتر شده و نشاط و شادابی به جامعه بخشیده است.

انتهای پیام/89019/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول