اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان خبر داد

توزیع 123 میلیون مترمکعب آب شرب سالم در کردستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان از تولید و توزیع سالانه 123 میلیون مترمکعب آب شرب سالم و بهداشتی در سطح استان خبر داد.

توزیع 123 میلیون مترمکعب آب شرب سالم در کردستان

علیرضا تخت‌شاهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان این خبر اظهار کرد: سالانه تولید 275 میلیون مترمکعب آب شرب سالم در استان کردستان مورد نیاز است و از این‌رو برنامه‌هایی بلند مدت در شهرهای استان برای تامین آب شرب در دست اقدام داریم.

به گفته وی، در حال حاضر شرکت آبفای استان برنامه‌های تامین بلند مدت آب در شهرهای استان را در افق 1405 و 1410 تعریف کرده و احداث سدهای مختلف را در دستور کار قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تامین آب شرب استان علاوه بر تامین بلند مدت آب شرب برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان کردستان یادآور شد: امیدواریم با توجه به مطالعات انجام گرفته و تخصیص منابع آبی از سدهای استان در افق 1405 به تامین بلند مدت آب شرب شهرهای استان دست یابیم.

تخت‌شاهی تصریح کرد: در تعدادی از شهرهای بزرگ استان تصفیه خانه‌های آب و خطوط انتقال آب از سدهای موجود در دست احداث است.

وی اضافه کرد: آب مصرفی شهرستان‌های سقز و بانه از سد چراغ ویس، قروه از سد تلوار زنجان، کامیاران از سد گاوشان، بیجار از سد سیازاخ، یاسوکند از سد شیخ بشارت و مریوان از سد گاران تأمین خواهند شد و  آب مصرفی شهر سنندج و دیواندره نیز که 40 درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده‌اند از سدهای وحدت و سیازاخ تامین می‌شود.

انتهای پیام/79007/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول