اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان زنجان:

166 روستای زنجان مشکل تامین آب دارند

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان زنجان با اشاره به وجود مشکل در تامین آب شرب 166 روستا در سطح استان گفت: 57 روستا از این مجموع اصلاً آب ندارند.

166 روستای زنجان مشکل تامین آب دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسین کابلی ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان زنجان به مشکلات موجود در تامین آب روستاهای استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: روستاهای این استان در پنج محور مشکلاتی دارند.

وی با اشاره به وجود مشکل در تامین آب 166 روستا در سطح استان افزود: 57 روستا از این مجموع اصلاً آب ندارند.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان زنجان میزان آب روستاهای سال گذشته روستاها را 748 لیتر بر ثانیه اعلام و اضافه کرد: این میزان در سال‌جاری به 716 لیتر بر ثانیه کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: میانگین قطع آب در روستاهای استان زنجان به 41 ساعت در هفته هم می‌رسد.

کابلی از نیاز روستاها برای تهیه تانکر برای حمل آب خبر داد و گفت: خرید چهار دستگاه نیاز به اعتبار یک میلیارد تومانی دارد.

وی اضافه کرد: مشکل آب روستاهای استان زنجان نیاز به تامین 8 هزار لیتر آب دارد.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان زنجان قطع انشعابات غیرمجاز را یکی از راه‌های حل مشکل آب در روستاها اعلام و اضافه کرد: مشارکت دهیاران در تامین اعتبار برای تامین آب شرب یکی دیگر از راهکارها است.

وی به وجود مشکل معارضان در تامین منابع آب روستایی اشاره و ادامه داد: دخالت فرمانداران در حل این مسئله یکی دیگر از راهکارهای حل مشکل است.

کابلی از وجود 99 پروژه نیمه تمام آب در سطح روستاهای استان زنجان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها در شهرستان‌های مختلف قرار دارد.

کابلی نیاز پروژه‌های آب روستایی استان زنجان را برای بازسازی یک میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تخصیص‌هایی در سال گذشته انجام شده است ولی نیازها تامین نشده است.

وی شرکت نکردن پیمانکاران را در اجرای پروژه‌ها یکی از مشکلات پروژه‌های آب روستایی عنوان و اضافه کرد: عدم همکاری آبداران هم دیگر مشکل این حوزه محسوب می‌شود.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان زنجان تاکید کرد: تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های نیمه تمام آب روستایی نیاز به 56 میلیارد تومان اعتبار دارد.

انتهای پیام/73004/ج30/ف4004

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول