اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار بوشهر مطرح کرد

اولویت تامین آب شرب استان بوشهر از خط کوثر

معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: اولویت ما برای تامین آب شرب در استان استفاده از خط کوثر است و باید ساز و کار این امر را فراهم کنیم.

اولویت تامین آب شرب استان بوشهر از خط کوثر

شاپور رستمی صبح امروز در نشست بررسی مشکلات کم آبی در استان بوشهر اظهار داشت: شرکت آبرسانی خلیج فارس موظف شده است موضوع تامین آب شرب استان از خط کوثر را پیگیری کند.

وی افزود: ادارات مرتبط از جمله هواشناسی، امور آب و ... باید در زمینه اطلاع‌رسانی عمومی با هدف مدیریت مصرف از طریق صدا و سیما و ائمه جمعه موضوع مشکلات آب استان را اطلاع‌رسانی کنند.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر تاکید کرد: استفاده از ظرفیت آب چاه‌های کشاورزی قابل شرب استان برای تامین کمبود آب استان نیز باید توسط جهاد کشاورزی و شرکت‌های آبفا و آبفار دنبال شود.

رستمی تصریح کرد: کف شکنی و اجاره چاه‌های مورد نیاز شهرستان‌های درگیر بحران آب از جمله اقداماتی است که شرکت‌های آبفا و آبفار باید انجام دهند.

وی بیان کرد: فرمانداران نیز موظفند در زمینه ظرفیت‌سازی ذخیره آب در شهرستان‌ها با احداث مخازن جدید اقدام کنند.

معاون استاندار بوشهر با تاکید بر پیگیری جدی مدیران مرتبط با حوزه تامین آب برای رفع مشکلات کم آبی گفت: باید از 100 درصد ظرفیت ایستگاه پمپاژ کاکی برای تامین آب شهرستان‌های جنوبی استان بهره‌ برد.

رستمی گفت: فرمانداران باید نظارت جدی بر سهمیه و مصرف بهینه آب شهرستان‌ها داشته باشند.

معاون استاندار بوشهر اظهار داشت: دستگاه‌های مرتبط ضمن جمع‌بندی پروژه‌های خشکسالی، از طریق سازمان مرکزی خود برای تامین اعتبار پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

وی افزود: همچنین استانداری و شرکت آبرسانی خلیج فارس باید پیگیری لازم برای تامین اعتبار ملی خط دوم آبرسانی کوثر را انجام دهند.

رستمی بر پیگیری جدی برای امهال تسهیلات کشاورزان و دامداران خسارت دیده ناشی از خشکسالی توسط دستگاه‌های مرتبط از جمله جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرد.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول