اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران:

60 درصد زایمان‌ها در گچساران به صورت سزارین است

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به آمار 60 درصدی زایمان‌های سزارین در این شهرستان گفت: فرهنگ‌سازی برای کاهش این آمار در گچساران ضروری است.

60 درصد زایمان‌ها در گچساران به صورت سزارین است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، ستار اسدپور ظهر امروز در نشست با متخصصان زنان و زایمان این شهرستان اظهار کرد: آمار 60 درصدی زایمان‌های سزارین در این شهرستان در سال گذشته آمار بالایی بوده که باید راهکارهای لازم برای کاهش این آمار ارائه و اجرایی شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران با بیان این‌که این آمار در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش داشته است، ابراز داشت: بخشی از این آمار مربوط به مادرانی بوده که خود تمایل به این امر دارند و باید مادران باردار را از خطرات زایمان به روش سزارین آگاه کرد.

اسدپور با تأکید بر لزوم ارائه راهکارهای ترویج زایمان طبیعی و کاهش سزارین و بیان جنبه‌های روانی مؤثر در انتخاب نوع زایمان و نیز تشریح مسائل قانونی متعاقب زایمان سزارین از متخصصان و کارشناسان زنان و زایمان و مامایی خواست تا در این زمینه آگاهی‌رسانی بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به مشکلات و عوارض ناشی از سزارین یادآور شد: سزارین عوارضی از جمله RDS ( سندرم دیسترس تنفسی نوزادان )، عفونت محل عمل در خانم‌های زائو و چسبندگی‌های احشاء ناشی از عمل و افزایش خطر پارگی رحم را بدنبال دارد.

آمار دوقلوزایی در گچساران به نسبت دیگر شهرستان‌های استان بالاتر است

اسدپور در این جلسه به بیان مطالبی پیرامون ترغیب مادران باردار به انجام زایمان‌های طبیعی توسط متخصصان زنان و زایمان، انجام زایمان‌های بدون درد و آماده کردن مقدمات آن در شهرستان و پیگیری این مقدمات از طریق معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برای راه‌اندازی زایمان‌های بدون درد پرداخت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار دوقلو‌زایی در گچساران تصریح کرد: میزان دوقلو‌زایی در این شهرستان نسبت به بقیه شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد بالاتر است.

اسدپور ابراز داشت: دوقلویی‌زایی عوارضی از جمله نارسی کودک، زایمان پیش از موعد، افزایش مرگ و میر نوزادان و مرگ و میر مادران را بدنبال دارد.

بررسی و ارائه راهکارهای عملی و تبادل نظر متخصصان زنان و زایمان پیرامون راه‌های عملی برای کاهش موارد دوقلو‌زایی در راستای کاهش عوارض ناشی از آن از دیگر موارد مورد بحث در این جلسه بود.

انتهای پیام/82001/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول