اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس اعلام علوم‌پزشکی

45 درصد زایمان‌ها در کرمان سزارین است

کارشناس امور مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان گفت: 45 درصد زایمان‌ها در استان کرمان به صورت سزارین انجام می‌شود.

45 درصد زایمان‌ها در کرمان سزارین است

شهره فرودنیا  امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با بیان اینکه زنانی که باردار می‌شوند، فکر می‌کنند زایمان به روش سزارین بهتر است، اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته جهان بهترین روش زایمان را طبیعی می‌دانند و آمار زایمان طبیعی در این کشورها بالا است.

وی با اشاره به اینکه آمار سزارین در ایران 45.58 درصد است، ادامه داد: بر اساس آمارهای سازمان جهانی بهداشت پنج تا 15 درصد زایمان‌ها منجر به سزارین می‌شود که این آمار در کشور ما بیش از حد جهانی است.

فرودنیا انجام زایمان طبیعی را یک روش بهتر برای سلامتی مادر و فرزند عنوان کرد و افزود: زایمان به روش سزارین در مواقعی که لازم است، باید انجام شود و باید نگرش زنان جامعه ما در این رابطه که زایمان سزارین بهتر از طبیعی است، تغییر پیدا کند.

وی با بیان اینکه با انجام ورزش‌ها و نرمش‌ها می‌توان، درد زایمان طبیعی را کاهش داد، بیان کرد: از سال 89 کلاس‌های آمادگی زایمان طبیعی برای مادران باردار از هفته 20 بارداری گذاشته شد که در این کلاس‌ها روش‌های ورزشی، نرمشی و تنفسی برای انجام زایمان طبیعی آموزش داده می‌شود.

فرودنیا با اشاره به اینکه 45 درصد زایمان‌ها در استان کرمان به صورت سزارین انجام می‌شود، گفت: اکنون در تمام بیمارستان‌های استان آموزش‌های آمادگی زایمان طبیعی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/2446/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول