اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بیمارستان منطقه‌ای 552 ارتش بیرجند خبر داد

راه‌اندازی نخستین مرکز تخصصی زایمان طبیعی بدون درد در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس بیمارستان منطقه‌ای 552 ارتش بیرجند گفت: به منظور کاهش زایمان به روش سزارین مرکز تخصصی زایمان طبیعی بدون درد برای نخستین بار در خراسان جنوبی راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی نخستین مرکز تخصصی زایمان طبیعی بدون درد در خراسان جنوبی

غلامر‌ضا نجار‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: نخستین مرکز تخصصی زایمان طبیعی بدون درد در بیمارستان ارتش از پنج ماه گذشته راه‌اندازی شده است.

وی افزود: به منظور کاهش اعمال جراحی سزارین و عوارض ناشی از آن روش زایمان طبیعی بدون درد زیر نظر متخصص زنان و بیهوشی برای نخستین بار در استان در این بیمارستان انجام شده است.

رئیس بیمارستان منطقه‌ای 552 ارتش بیرجند با بیان اینکه بر خلاف تصور عمومی این زایمان عوارضی برای بیمار ندارد، تصریح کرد: سر درد بعد از زایمان یک تا دو روز در برخی بیماران ممکن است ادامه پیدا کند و این پروسه زمانی محدود است.

نجار‌‌زاده با بیان اینکه در این زایمان بی‌حسی نخاعی صورت می‌گیرد، ادامه داد: زن باردار باید شرایط زایمان طبیعی را داشته باشد و با نظر پزشک معالج برای این زایمان معرفی شود.

وی اضافه کرد: در این زایمان انقباضات رحمی صورت می‌گیرد اما فرد به دلیل بی‌حسی نخاعی هیچ دردی را احساس نمی‌کند.

رئیس بیمارستان منطقه‌ای 552 ارتش بیرجند اذعان داشت: در حال حاضر کلاس آموزشی خاص برای این نوع زایمان نداریم اما متخصصان زایمان در استان می‌توانند با حضور در بخش زایمان ارتش از نزدیک با این روش آشنا شوند.

کاهش 15 درصدی آمار سزارین در بیمارستان ارتش بیرجند

نجار‌‌زاده اظهار کرد: عدم اطلاع‌رسانی از راه‌اندازی این عمل بی‌حسی سبب شده استقبال کمی از این نوع زایمان را شاهد باشیم.

وی با اشاره به آمار سزارین در کشور و خراسان جنوبی گفت: استقبال از سزارین در کشور به دلیل بالا بودن درد زایمان طبیعی در حال افزایش است که در راستای کاهش این آمار مرکز زایمان طبیعی بی‌درد را راه‌اندازی کرده‌ایم.

رئیس بیمارستان منطقه‌ای 552 ارتش بیرجند ادامه داد: آمار سزارین در این بیمارستان طی پنج ماه گذشته از 60 درصد به 43 درصد کاهش یافته است که آمار قابل قبولی است.

به زودی زایمان فیزیولوژی در بیمارستان ارتش انجام می‌شود

نجار‌زاده از انجام زایمان فیزیولوژی در آینده نزدیک در این بیمارستان خبر داد و افزود: این روش در بیمارستان ولی عصر بیرجند انجام می‌شود که در این روش یکی از بستگان نزدیک فرد با حضور در اتاق زایمان به فرد روحیه می‌دهد و از طرف دیگر آموزش‌های لازم به زن باردار داده می‌شود تا در زایمان به دکتر متخصص کمک کند.

وی با اشاره به آزاد بودن تعرفه این نوع زایمان تصریح کرد: دو ماما، یک خدمه، یک تکنسین بیهوشی، یک متخصصی بیهوشی و یک متخصص زایمان در این زایمان بیمار را همراهی می‌کنند.

رئیس بیمارستان منطقه‌ای 552 ارتش بیرجند متذکر شد: بخش زایمان بیمارستان به طور همزمان می‌تواند شش بیمار را پذیرش کند و امکانات لازم را در این زمینه دارد.

انتهای پیام/69012/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول