اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال گذشته محقق شد

انجام 2149 زایمان طبیعی در رودان

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان گفت: براساس آمار سال گذشته، 2 هزار و 149 زایمان طبیعی و 792 زایمان به صورت سزارین در این شهرستان صورت گرفته است.

انجام 2149 زایمان طبیعی در رودان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، غلامعلی خجندی ظهر امروز در مراسم تجلیل از ماماهای این شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر سیاست سلامت کشور مبنی بر ترویج زایمان طبیعی است و آن چیزی که ما از ماماها انتظار داریم، ترویج زایمان‌های طبیعی و کاهش میزان سزارین است.

وی افزود: اختصاص دادن روزهای سال به اقشار مختلف جامعه باعث می‌شود، کسانی که در آن حرفه فعالیت می‌کنند با دلگرمی بیشتری به وظایف خود عمل ‌کنند، چراکه در آن روز توجه جامعه به این قشر معطوف می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان به نقش مؤثر ماما در سلامتی مادر و کودک، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به  خانواده‌ها و مادران باردار اشاره کرد و بیان داشت: شاخص توسعه هر کشور به سلامتی زنان و کودکان زیر یکسال ارزیابی می‌شود.

خجندی به وضعیت ماماها در شهرستان رودان اشاره کرد و افزود: در شهرستان رودان 21 نفر ماما فعالیت دارند که هشت نفر در بیمارستان این شهرستان و 13 نفر در مراکز بهداشتی و درمانی مشغول به فعالیت هستند.

وی اظهار داشت: مراکز بهداشتی درمانی که هنوز ماما ندارند برای تکمیل کادر مامایی مراکز بهداشتی درمانی از طریق برنامه پزشک خانواده، ماما با حقوق و مزایای مناسب جذب می‌کند.

خجندی ادامه داد: براساس آمار سال گذشته، 2 هزار و 149 زایمان طبیعی و 792 زایمان به صورت سزارین در شهرستان رودان صورت گرفته است.

یادآور می‌شود در این مراسم از ماماهای بخش بهداشت و درمان شهرستان رودان تجلیل شد.

انتهای پیام/2310/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول