اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بیمارستان فاطمیه همدان:

تولد نوزادان به روش‌های مختلف یکی از ابعاد پیشرفت است

رئیس بیمارستان فاطمیه همدان تولد نوزادان به روش‌های مختلف را یکی از ابعاد پیشرفت دانست و گفت: طرح سزارین در آب طرحی است که در چشم‌انداز برنامه‌های آینده گنجانده شده است.

تولد نوزادان به روش‌های مختلف یکی از ابعاد پیشرفت است

ناهید رادنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به پیشرفت علم پزشکی در بسیاری از زمینه‌ها، تولد نوزادان به روش‌های مختلف را یکی از ابعاد این پیشرفت دانست و افزود: از جمله این روش‌ها می‌توان به زایمان از نوع طبیعی، سزارین و یا روش جدیدی به نام سزارین در آب اشاره کرد که مورد اخیر جزو برنامه‌های آینده برای تولد نوزادان است.

وی با بیان اینکه زایمان به صورت سزارین در گذشته در صورتی اتفاق می‌افتاد که جان مادر و فرزند در خطر باشد، ادامه داد: امروزه شاهد اکثریت زایمان‌ها به صورت سزارین هستیم که اکثریت مادران جوان برای فرار از درد زایمان طبیعی به صورت اختیاری، سزارین را انتخاب می‌کنند.

رئیس بیمارستان فاطمیه همدان با اشاره به درصد زایمان‌های سزارین افزود: در سزارین نوع بیهوشی ممکن است سزارین به صورت عمومی باشد یا به صورت بی‌حسی موضعی استفاه می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به عوارض زیاد بیهوشی عمومی، در اکثر سزارین‌ها از بی‌حسی استفاده می‌شود وگرنه در موارد خاص با صلاحدید متخصص بیهوشی، بیهوشی عمومی انجام می‌شود.

رادنیا یادآور شد: در بیمارستان‌‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فاطمیه 45 درصد زایمان‌ها به صورت سزارین است که در این بین درصدی به صورتی اختیاری و درصدی نیز به صورت اجباری صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در حدود 55 درصد از زایمان‌ها در بیمارستان فاطمیه نیز به صورت طبیعی صورت می‌گیرد و با توجه به اینکه بیمارستان فاطمیه بیمارستان سطح سه است که تمام نقاط استان به این مرکز ارجاع داده می‌شود این آمار دور از ذهن نیست.

رئیس بیمارستان فاطمیه همدان اذعان کرد: در خصوص سزارین‌ها پزشک نمی‌تواند بیمار را مجبور به سزارین یا زایمان طبیعی کند و این به صورت اختیاری است و پزشکان فقط موظف به این هستند که به بیمار در خصوص عوارض سزارین توضیح دهند.

وی در پایان سخنانش گفت: طرح سزارین در آب طرحی است که در چشم‌انداز برنامه‌های آینده گنجانده شده است اما در حال حاضر با توجه به امکانات و تجهیزات بیمارستان فاطمیه این امر امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/89007/ق20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول