اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری کرمان اعلام کرد

جلوگیری از ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه‌ها

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با همکاری شرکت آب منطقه‌ای کرمان مقرر شد که بستر و حریم رودخانه‌ها در سطح استان مشخص شده و از ساخت و ساز در این محل‌های نامناسب جلوگیری شود.

جلوگیری از ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی توکلی امروز در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان اظهار داشت: بسترها و حریم رودخانه‌ها به عنوان انفال محسوب شده و هر نوع تصرف غیرمجاز در این مورد ممنوع است و با هرگونه تخلف برخورد قانونی جدی انجام می‌‌شود.

وی افزود: در صورتی که از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه‌ها جلوگیری نشود با بروز سیل این واحدها آوار شده و ضمن به بار آوردن خسارت‌های مالی، خسارت‌های جانی زیادی نیز به دنبال دارد.

توکلی بیان داشت: با همکاری شرکت آب منطقه‌ای کرمان مقرر شد که بستر و حریم رودخانه‌ها در سطح استان از جمله در جیرفت، سیرچ و کوهپایه مشخص شده و از ساخت و ساز در این محل‌های نامناسب جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: در صورت نیاز شرکت آب منطقه‌ای می‌تواند از دادگاه‌ها و محاکم استان برای تخریب واحدهای ساخته شده در مسیر و حریم رودخانه‌ها اقدام کند و در این ارتباط تعامل بسیار خوبی بین دستگاه قضایی و این شرکت برقرار است.

توکلی گفت: به عنوان مثال 200 هزار واحد مسکونی روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر اساس استعلام از شرکت آب منطقه‌ای احداث شده که در مسیر رودخانه نبوده‌اند و در حوادث غیرمترقبه روزهای اخیر نیز خسارتی به آنها وارد نشده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطر نشان کرد: اگر ادارات و مردم در شهرها و روستاها خود را ملزم به رعایت مقررات و قانون بدانند، هیچ خسارتی به سراغ آنها نمی‌آید.

انتهای پیام/2446/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول