اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر خبر داد

ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیرمجاز در حاشیه مسیل رودخانه برازجان

استاندار بوشهر از ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیرمجاز در حاشیه مسیل رودخانه برازجان خبر داد.

ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیرمجاز در حاشیه مسیل رودخانه برازجان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، فریدون حسنوند شامگاه شنبه در نشست مسئولان دشتستان اظهار داشت: در شورای مسکن استان بوشهر مطالعات خوبی در ارتباط با برازجان صورت گرفته و چندین پروژه مسکن در دستور کار این شورا قرار دارد.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: وقوع سیل سال گذشته در دشتستان خسارات جانی و مالی فراوانی به دنبال داشت و وجود برخی منازل حوزه شهری برازجان در مجاورت مسیل رودخانه از عواملی است که در افزایش میزان خسارات موثر بوده است.

حسنوند از ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیرمجاز در حاشیه مسیل رودخانه برازجان خبر داد و بیان داشت: باید برای حل مشکل سکونت‌گاه‌های غیر مجاز در حاشیه مسیل رودخانه شهر برازحان تصمیم جدی اتخاذ کنیم تا در صورت وقوع بارندگی‌های شدید و یا ایجاد سیلاب شاهد وقوع خسارت خاصی در شهر برازجان نباشیم.

وی با تأکید بر ضرورت برخورد قاطع با ساخت و سازهای غیر مجاز در مسیل رودخانه‌ها اضافه کرد: هرگونه ساخت و ساز در حاشیه مسیل رودخانه‌ها ممنوع است و آب‌ منطقه‌ای، شهرداری و سایر دستگاه‌های مرتبط باید با قاطعیت مانع این امر شوند.

این مسئول اذعان داشت: تخلیه جمعیت ساکن در منازل غیر مجاز ساخت شده در مسیل رودخانه برازجان که در جریان سیل دچار خساراتی شده بودند، از مسائلی است که به‌منظور جلوگیری از خطرات احتمالی آتی در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

استاندار بوشهر عنوان کرد: برای اجرای این طرح 48 واحد مسکونی برای خانوارهای ساکن در حاشیه مسیل رودخانه از بنیاد مسکن تحویل می‌گیریم و با همکاری مسئولان دشتستان ساکنان این منطقه را به واحدهای مسکونی جدید انتقال می‌دهیم.

حسنوند با بیان اینکه انتقال این خانوارها باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود، ابراز داشت: بنیاد مسکن باید این واحدها را سریعا در اختیار فرمانداری برازجان قرار دهد و فرمانداری پس از دریافت منازل، 48 ساعت فرصت دارد نسبت به تخلیه منطقه مسکونی اقدام کند.

وی افزود: تخریب واحدهای مسکونی مذکور از اقداماتی است که 24 ساعت پس از تخلیه محل توسط فرمانداری شهرداری باید نسبت به آن اقدام کند و به هیچ وجه نباید به هیچ فردی اجازه ساخت و ساز در این محدوده را بدهیم.

حسنوند تصریح کرد: تبدیل منطقه تخریب شده واحدهای مسکونی به فضای سبز از اقداماتی است که به‌منظور جلوگیری از تجاوز به مسیل رودخانه در استان بوشهر شاهد خواهیم بود و این طرح پس از تخلیه منطقه مسکونی مذکور اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی آب، برق و گاز بلافاصله پس از انتقال اهالی این محلات به منازل جدید نسبت به قطع شبکه اقدام کنند تا هیچ زیرساختی در منطقه وجود نداشته باشد که مجددا افرادی در این منطقه ساخت و ساز کنند.

استاندار بوشهر بیان داشت: به‌طور کلی 200 واحد مسکونی در محدوده‌ای قرار دارند که باید شاهد جابه‌جایی آنها باشیم و در فاز اول این طرح شاهد انتقال ساکن 44 واحد که در حوزه اصلی مسیل رودخانه قرار دارند خواهیم بود.

حسنوند عنوان کرد: مسئولیت هر ساخت و ساز غیر مجازی که در محدوده شهری انجام می‌شود، بر عهده شهرداری است و شهرداری باید با تمام توان از این اقدامات جلوگیری کند و به هیچ وجه اجازه ساخت و ساز در مناطق ممنوع را ندهد.

وی افزود: مسئولان شهرستان دشتستان باید همزمان با اجرای طرح انتقال واحدهای مسکونی سندهای مربوطه را به شهرداری یا آب منطقه‌ای انتقال دهند تا به هیچ وجه شاهد استقرار و حضور شهروندان در مناطقی که می‌تواند امنیت آنها را به خطر بیندازد نباشیم.

انتهای پیام/2452/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول