اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه دامپزشکی نرماشیر:

نبود کشتارگاه دام سلامت مردم نرماشیر را تهدید می‌کند

مدیر شبکه دامپزشکی نرماشیر گفت: مردم ‌این شهرستان بخشی از گوشت قرمز مورد نیاز خود را از طریق خرید دام زنده تأمین می‌کنند، اما با توجه به عدم وجود کشتارگاه در شهرستان سلامت افراد مورد تهدید است.

نبود کشتارگاه دام سلامت مردم نرماشیر را تهدید می‌کند

حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نرماشیر اظهار داشت: نظارت بر فرآورده‌های خام دامی به منظور رعایت ضوابط بهداشتی از جمله وظایف تعریف شده حرفه دامپزشکی است.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به این هدف مهم یکی از نیازها راه‌اندازی کشتارگاه دام است، تصریح کرد: با توجه به رعایت فواصل بهداشتی با مناطق مسکونی، دامداری‌ها و محیط زیست می‌تواند در رسیدن به این مهم مؤثر باشد.

مدیر شبکه دامپزشکی نرماشیر گفت: شهرستان نرماشیر با توجه به موقعیت ویژه استراتژیک و همجواری با استان‌های مرزی کشور و دارا بودن جمعیت دامی نسبتا مطلوب، مستعد داشتن کشتارگاه دام است.

جعفری عنوان کرد: مردم ‌شهرستان نرماشیر بخشی از گوشت قرمز مورد نیاز خود را از طریق خرید دام زنده تأمین می‌کنند، اما با توجه به عدم وجود کشتارگاه در شهرستان سلامت افراد مورد تهدید است.

مدیر شبکه دامپزشکی نرماشیر تاکید کرد: ‌با توجه به نبود کشتارگاه دام در شهرستان، شبکه دامپزشکی ساماندهی عرضه دام زنده را با جدیت پیگیری و نظارت بر مراکز عرضه فرآورده‌های دامی را سرلوحه کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه بازرسی قبل از کشتار از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: با راه‌اندازی میدان عرضه دام زنده این امکان برای شبکه دامپزشکی فراهم می‌شود که دام‌ها قبل از عرضه مورد بازرسی کارشناسان دامپزشکی قرار گیرند تا در صورت وجود هرگونه مشکل از عرضه آنها جلوگیری شود.

جعفری خاطر نشان کرد: شبکه دامپزشکی نرماشیر آمادگی بازرسی دام‌های خریداری شده توسط مردم را از نظر سلامتی دارد و شهروندان می‌توانند با مراجعه به شبکه دامپزشکی از سلامت گوشت دام ذبح شده اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/80026/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول