اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بهره‌برداری از طرح کشتارگاه صنعتی طیور در دهگلان

تعداد کشتارگاه‌‌های کردستان به 7 عدد خواهد رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از افتتاح کشتارگاه صنعتی طیور دهگلان، همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهور خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه، تعداد کشتارگاه‌های استان به 7 عدد می‌رسد.

تعداد کشتارگاه‌‌های کردستان به 7 عدد خواهد رسید

محمدابراهیم حسن‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، در مورد مشخصات این طرح اظهار کرد: کشتارگاه صنعتی طیور دهگلان با اعتبار 5 هزار و 200 میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ظرفیت تولید این مجموعه را در سال 6 هزار و 750 تن عنوان کرد و افزود: با بهره‌برداری از این پروژه، امکان اشتغالزایی برای 50 نفر فراهم خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، این کشتارگاه را مجهز به خط کشتار، خطوط مربوط به انجماد و دسته‌بندی و تبدیل ضایعات عنوان کرد و افزود: با بهره‌مندی از این طرح تعداد کشتارگاه‌های استان به 7 عدد خواهد رسید.

حسن‌نژاد همچنین از اجرای یک طرح کود در شهرستان دهگلان خبر داد.

وی در خصوص احداث مجتمع ایمان طیور شهرستان کامیاران نیز گفت: این مجموعه در حال ساخت بوده و تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، تصریح کرد: مجتمع ایمان طیور شهرستان کامیاران در بخش‌های مختلف فعالیت خواهد کرد که در این خصوص می‌توان از تولید 250 هزار مرغ گوشتی، 140 هزار قطعه مرغ مادر، ظرفیت کشتارگاهی 2 هزار قطعه در سال و کارخانه جوجه کشی به میزان 2 میلیون قطعه در هر دوره اشاره کرد.

به گفته وی، با افتتاح این طرح برای 500 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال خواهد شد.

حسن‌نژاد در پایان ابراز امیدواری کرد با انجام این اقدامات زمینه بهره‌مندی مجموعه کشاورزی استان از رونق مطلوب برخوردار شود.

انتهای پیام/79012/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول