اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی ایثار قم:

سرمایه‌گذاری در ورزش معلولان سبب بروز توانمندی‌های آنها می‌شود

مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی ایثار قم گفت: قشر جانباز و معلول در صورت وجود امکانات و شرایط مناسب، از استعداد بالایی برای موفقیت در ورزش قهرمانی برخوردار هستند.

سرمایه‌گذاری در ورزش معلولان سبب بروز توانمندی‌های آنها می‌شود

علی خوشرفتار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در ورزش نه تنها زمینه‌ساز پرورش استعدادهای قهرمانی می‌شود بلکه اثرات توان‌بخشی و صرفه‌جویی بسیاری در امر بهداشت و درمان دارد، همچنین آسیب‌های اجتماعی را کاهش داده و فرد آسیب‌دیده را از انزوا دور می‌کند.

وی ابراز داشت: با سرمایه‌گذاری در بخش ورزش جانبازان و معلولین بسیاری از مشکلات بهداشتی درمانی و آسیب‌های اجتماعی کاهش یافته و سلامت جسمی و روانی جامعه افزایش می‌یابد، ضمن اینکه امکان بروز استعدادهای ورزش قهرمانی را نیز ممکن می‌کند.

مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی ایثار قم عنوان کرد: قشر جانباز و معلول دارای توانمندی و قابلیت‌های بسیاری در ورزش هستند و به ازای هر قدمی که برای خدمت به آنها برداشته شود کار شگفت‌انگیزی رخ داده شده و بی‌تردید اثرات مفید و موثر آن را می‌توان با درخشش ورزشکاران عزیز جانباز و معلول در عرصه‌های مختلف برداشت کرد.

وی یادآور شد: نمونه توجه به عزیزان جانباز و معلول و تلاش برای ایجاد امکانات و شرایط ورزش کردن، محمد محمدنژاد جوان ارزنده ورزش جانبازان و معلولین قم در رشته بسکتبال با ویلچر است که توانست با تیم ملی کشورمان مقام قهرمانی مسابقات بسکتبال با ویلچر آسیا و اقیانوسیه را کسب کند.

خوشرفتار با اشاره به اینکه در کشور، فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین و در استان‌ها هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین در حوزه ورزش جایگاه ویژه و خوبی دارند، تصریح کرد: ورزش یکی از معیارهای مهم و تأثیرگذار در سلامتی جامعه است که بدون شک، سرمایه‌گذاری در این بخش بسیاری از مشکلات بهداشتی درمانی و آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد.

وی تاکید کرد: همچنین ورزش با ایجاد امکان صرفه جویی در امر بهداشت و درمان، زمینه عدم انزوا و نیز ادامه تحصیل و اشتغال موفق عزیزان جانباز و معلول را فراهم می‌سازد، به طوری‌که با وجود ورزش قهرمانی و توانبخشی، نه تنها معلولین باری بر دوش جامعه محسوب نمی‌شوند، بلکه در جامعه مثمر ثمر واقع شده و با اعتماد به نفس بیشتر، توانایی خود برای پذیرش مسئولیت‌های مهم در جامعه را نیز نشان خواهند داد.

خوشرفتار با بیان اینکه با تمام تلاش‌های به‌عمل آمده در حوزه ورزش جانبازان و معلولین، این بخش هنوز جایگاه واقعی خود را در جامعه پیدا نکرده است، افزود: با توجه به عدم فرهنگ سازی مناسب و ناکافی از سوی رسانه‌های جمعی به خصوص صدا و سیما، ورزش جانبازان و معلولین مظلوم واقع شده و با توجه به نبود امکانات لازم و فقر شدید مالی، بسیاری از مسابقات یا فعالیت‌های ورزشی به انجام نمی‌رسد.

مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی ایثار قم اظهار داشت: تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم با وجود کادر مجرب، از همه عزیزان جانباز و معلول به ویژه جوانانی که توانایی فعالیت ورزشی در رشته بسکتبال با ویلچر را دارند دعوت به‌عمل می‌آورد تا با حضور در سالن شهید رضاییان قم از تمرینات این تیم بازدید به عمل آوردند و در صورت امکان جذب این رشته ورزشی جذاب و پر تحرک شوند.

انتهای پیام/78002/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول