اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سفر استاندار به نیر اعلام شد

اختصاص سه میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های نیمه‌تمام نیر

استاندار اردبیل در سفر به شهرستان نیر از اختصاص سه میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در این شهرستان خبر داد.

اختصاص سه میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های نیمه‌تمام نیر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، اکبر نیکزاد در سفر به شهرستان نیر اظهار داشت: به لحاظ ضرورت استفاده حداکثری از منابع آبی به زودی در جلسه‌ای که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط در استانداری تشکیل می‌شود، برای رفع مشکلات سد مجیدآباد شهرستان نیر تصمیم‌گیری می‌کنیم.

وی با اشاره به اتمام مراحل اجرایی یک باب مدرسه خیرساز در روستای یاد شده افزود: این دبستان در اولین فرصت و با حضور بانی آن افتتاح و در خدمت دانش‌آموزان منطقه قرار می‌گیرد.

نیکزاد در جریان بازدید از مجتمع آبرسانی شهید محمدزاده که آب آشامیدنی 19 روستای منطقه یورتچی را تأمین می‌کند، تصریح کرد: تلاش می‌شود حدود 1.5 کیلومتر از مسیر اصلی و سخت این پروژه تا یک ماه آینده اتمام و مراحل اتاقک و منبع پمپاژ آن آغاز شود.

استاندار اردبیل در ادامه در حال اجرا بودن مجتمع آب‌درمانی برجلو را یادآور شد و با ابراز رضایت از روند پیشرفت فیزیکی آن خاطر نشان کرد: در صورت استمرار روند فعلی این پروژه فصل گردشگری استان می‌تواند تا سه ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

نیکزاد همچنین از اتمام عملیات زیرسازی کمربندی نیر به طول 2.5 کیلومتر خبر داد و اضافه کرد: چنانچه شهرداری نیر ضلع جنوبی آن را به پایان برساند، استانداری برای آسفالت‌ریزی این کمربندی مساعدت می‌کند.

وی برنامه‌ریزی‌های انجام یافته برای آماده آسفالت کردن 1.5 کیلومتر از طرح تعریض جاده نیر – سراب تا هفته دولت امسال را تشریح کرد و ادامه داد: برای تسریع در بهسازی رودخانه آغلاغان هم با تأمین اعتبار کمکی مساعدت می‌کنیم.

در این سفر از یک دستگاه خودرو نمک‌پاش به ارزش تقریبی شش هزار و 500 میلیون ریال که وزارت راه و شهرسازی‌ برای انجام مأموریت‌های راهداری در اختیار اداره کل راه و شهرسازی استان قرار داده، رونمایی شد.

 

بازنگری در طرح هادی روستای شام‌اسبی اردبیل ضروری است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون امور عمرانی استاندار اردبیل نیز در جلسه‌ای که به منظور تغییر و تحول مسیر طرح اصلی واقع در داخل روستای شام‌اسبی برگزار شد، اظهار داشت: تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی و تسریع در رفت و آمد اهالی و اجرای باند تندرو و کندرو در این مسیر ضروری به نظر می‌رسد.

سید کمال‌الدین میرجعفریان گفت: اجرای جدول‌گذاری، تعریض و آسفالت و همچنین تهیه مصالح در مسیر روستای شام‌اسبی به دلیل موقعیت خاص با بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و شهرداری اردبیل می‌باشد.

وی تسریع در طرح هادی روستای شام‌اسبی را از شاخصه‌ها و مؤلفه‌ای مهم عنوان کرد و افزود: جهت سر و سامان دادن به این مسیر در قالب طرح‌های مهندسی و بازنگری در طرح و رعایت قوانین و مقررات مربوط برای کاربری‌های مسکونی مد نظر قرار گیرد.

میرجعفریان خاطر نشان کرد: با توجه به درخواست اهالی مبنی بر تعریض عرض جاده بایستی این طرح طی مراحل قانونی ابتدا در کمیته فنی و سپس جهت عملیاتی کردن طرح در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/62001/ک/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول