اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ‌استاندار خراسان شمالی خواستار شد

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن مهر در خراسان شمالی‌

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی بر تکمیل و اتمام پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر در این استان تاکید کرد.

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن مهر در خراسان شمالی‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی، عطاءالله قادری در نشست با مدیران حوزه مسکن مهر گفت: باید همه تلاش‌ها به سمت اتمام پروژه‌های نیمه تمام در بخش‌های مختلف مسکن مهر به ویژه مدرسه سازی معطوف شود.

وی افزود: باید پیمانکاران را به فعالیت بیشتر برای اتمام این پروژه‌ها وادار کرد تا بعد از روشن شدن ضوابط بودجه با شدت بیشتری رو به جلو پیش رود.

وی به فعالیت شرکت‌های خدمات رسان در مسکن‌های مهر نیز اشاره و اظهار کرد: این شرکت‌ها علی رغم کمبودهای اعتباری تا کنون در سطح استان از عملکرد مطلوبی برخوردار بوده‌اند ولی با این وجود انتظار بیش از حد از این شرکت‌ها وجود دارد تا علی رغم تمامی مشکلات کار سریع‌تر انجام شود.

قادری خاطرنشان کرد: در حال حاضر خراسان شمالی در بحث مسکن مهر به خوبی عمل کرده و در تعداد باقی مانده از مسکن مهر در مقایسه با کشور از وضعیت بهتری برخوردار است و جزء چند استان برتر کشور قرار دارد.

وی به انجام تمام تعهدات اعتباری استانی در نخستین تخصیص بودجه اعتباری سال جاری نیز تاکید کرد و بیان داشت: هر کاری که برای تسریع در ساخت مسکن مهر صورت گیرد کمک به قشر آسیب پذیر جامعه است تا مشکلات آن‌ها مرتفع شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همچنین خواستار تسریع در بحث کارشناسی واحدهای مسکن مهر توسط بانک مسکن شد.

علی اصغر بدیعی مقدم، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز در این جلسه، کل واحدهای مسکن مهر استان را 26 هزار و 500 واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد 18 هزار و 940 واحد تا کنون به بهره برداری رسیده و 7 هزار و 560 واحد باقی مانده تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود.

وی تعداد واحدهای آماده افتتاح در شهریور ماه امسال را 4 هزار و 20 واحد، در آذر ماه 2 هزار و 190 واحد و در اسفند ماه را هزار و 350 واحد عنوان کرد.

بدیعی یادآور شد: قسمتی از مساجد آماده بهره برداری در آشخانه، جاجرم، ایور، شوقان و تیتکانلو نیز به صورت امانی به راه و شهرسازی واگذار شده که تا پایان تیر ماه نسبت به تکمیل آن‌ها اقدام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی همچنین اضافه کرد: باید با توجه به نیاز زیرساخت‌ها در شهرک گلستان، کوی وحدت شیروان و کشت و صنعت جوین اسفراین در خصوص انشعابات آب و برق و گاز تسریع گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به استقبال عمومی مردم از ثبت نام دانش آموزان در مدارس مسکن مهر، گفت: در حال حاضر در یک مدرسه 6 کلاسه ابتدایی گلستان شهر بجنورد تعداد 375 دانش آموز در 2 نوبت ثبت نام کرده‌اند.

محمد وحیدی تصریح کرد: فضای آموزشی در این سایت‌ها به ویژه در گلستان شهر بجنورد که فاصله زیادی با سطح شهر دارد تحت فشار است و نیازمند فضاهای جدید است.

انتهای پیام/63002/‌ش/مر3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول