اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان خبر داد

اختصاص 200 میلیارد تومان اعتبار برای پیشگیری از حوادث به گلستان

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان از پیشنهاد وزیر کشور برای اختصاص 200 میلیارد تومان اعتبار در حوزه پیشگیری حوادث گلستان خبر داد.

اختصاص 200 میلیارد تومان اعتبار برای پیشگیری از حوادث به گلستان

قاسم سمیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: یکی از فاکتورهای مهم کار در حوزه سیل و حوادث اعتبار است.

وی افزود: بعد از وقوع سیل سال گذشته در استان با اطلاع‌رسانی و ارائه آمار خسارات وارده استان به مدیریت بحران کشور، رئیس سازمان بحران کشور، کمیسیون کشاورزی و کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به استان سفر و از مناطق آسیب‌دیده بازدید به عمل آوردند.

سمیعی خاطرنشان کرد: ماحصل این بازدید از نقاط آسیب‌دیده استان مصوبه هئیت وزیران بود که در دو مرحله اعتبار برای جبران خسارت‎های ناشی از سیل به استان اختصاص داده شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان ابراز داشت: در مرحله نخست 18 میلیارد تومان و در مرحله دوم که در پایان سال 1391 بود 15 میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص پیدا کرد که بین دستگاه‎های اجرایی توزیع شد.

وی متذکر شد: این اعتبار در مقایسه با حجم خسارات استان بسیار محدود بود اما با توجه به محدودیت منابع این بیشترین تلاشی بود که همکاران در این حوزه توانستند انجام دهند.

پیشنهاد اختصاص 200 میلیارد تومان به مدیریت بحران گلستان

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: در روزهای اخیر نیز وزیر کشور برای پیشگیری از وقوع حوادث پیشنهاد اختصاص 200 میلیارد تومان را به استان مطرح کرده که امید داریم با تخصیص این اعتبار پروژه‎های زیربنایی خوبی در این حوزه اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه با اجرای پروژه‎های عمرانی خسارات ناشی از سیل در استان کمتر خواهد شد، عنوان کرد: استان با توجه به موقعیت جغرافیایی و وقوع سیل‎های متعدد در سال، تجربیات زیادی در این حوزه دارد و تدابیر ارزشمندی برای پیشگیری و کاهش خسارات‎های سیل در استان در طی سال‎های متوالی انجام شده است.

سمیعی با تأکید بر نقش مردم در پیشگیری از حوادث گفت: نقش مردم نسبت به آگاهی از حوادث طبیعی بخصوص سیل تعیین‌کننده است.

وی افزود: در همین راستا در سال‎های اخیر اطلاع‌رسانی خوبی در این حوزه انجام و تجربیات سیل جمع‌بندی شده و پیشگیری در دستور کار قرار گرفته است.

سمیعی با بیان اینکه پروژه‎های اجرایی، خسارات ناشی از سیل را کمتر کرده است، افزود: در این حوزه ایجاد سد و آبگیر، دیوارسازی رودخانه‎ها و اقدامات آبخیزداری در بالادست انجام شده است.

وی تأکید کرد: سیل یک حادثه گریزناپذیر است و در بحث هشدار در ماه‎های مرداد و شهریور دستگاه‎ها آمادگی کامل را در برابر مقابله با سیل دارند.

مردم باید نسبت به موضوع سیل جدی‌تر عمل کنند

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان یادآور شد: مردم هم باید نسبت به موضوع سیل جدی تر عمل کنند و با رعایت مسائل ایمنی از تجاوز به حریم و بستر رودخانه‎ها خودداری کنند.

سمیعی بیان داشت: بیمه نیز می‎تواند نقش تعیین‌کننده‎ای در کاهش جبران خسارات‎های ناشی از حوادث داشته باشد.

وی اذعان کرد: در همین راستا طرح بیمه همگانی منازل را داشته‎ایم و با بیمه منازل مسکونی یک شهر توانسته‎ایم قسمتی از خسارات سیل را از بیمه دریافت کنیم.

سمیعی در پایان ابراز داشت: ما انتظار داریم مردم نسبت به بیمه کردن منازل خود اقدام کنند که در سال گذشته گلستان به عنوان یکی از پنج استان پایلوت این طرح را اجرا کرد و توانست بخشی از هزینه‎ها را در این حوزه جبران کند.

انتهای پیام/83004/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول