اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه 8 شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی اعلام کرد

پیش‌بینی ذخیره‌سازی 200 هزار تن گندم در سیلوهای آذربایجان غربی

مدیرعامل منطقه هشت شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی از احتمال ذخیره‌سازی 200 هزار تن گندم تا پایان فصل خرید در سیلوهای آذربایجان غربی خبر داد.

پیش‌بینی ذخیره‌سازی 200 هزار تن گندم در سیلوهای آذربایجان غربی

هوشمند جوادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: دولت با افزایش 80 درصدی قیمت خرید گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته، نرخ خرید هر کیلو گندم از طریق شرکت‌های غله را تا سقف 810 تومان تعیین کرد تا با این اقدام ضمن حمایت از تولید ملی، از خروج ارز نیز از کشور جلوگیری کند که تحقق این امر نیازمند مشارکت جدی گندم‌کاران است.

وی از خرید و ذخیره‌سازی 150 هزار تن گندم از ابتدای فصل خرید تاکنون در مراکز خرید شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی خبر داد و افزود: با توجه به ادامه فصل خرید پیش‌بینی می‌شود این میزان به 200 هزار تن تا پایان فصل خرید افزایش یابد.

جوادی با اشاره به عدم خریداری گندم شرکت غله و خدمات بازرگانی استان در سال گذشته، خاطرنشان کرد: در سال 90 کل گندم خریداری و ذخیره شده در سیلوهای استان در مجموع 158 هزار تن بود که امیدواریم با توجه به بارش‌های خوبی که در سال زراعی جاری در استان شاهد بودیم تا پایان فصل خرید مشارکت بیش‌تری را از گندم‌کاران استان در فروش گندم خود به مراکز خرید شرکت غله شاهد شویم.

وی خاطرنشان کرد: مراکز خرید گندم شرکت غله استان در روزهای تعطیل نیز آماده دریافت گندم از گندم‌کاران هستند.

جوادی با اشاره به ظرفیت 780 هزار تنی سیلوهای استان، تصریح کرد: از بابت فضا و امکانات لازم برای ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای استان مشکلی وجود ندارد و امیدواریم با همکاری گندم‌کاران در فرصت باقیمانده درصد بیش‌تری از سیلوهای استان از گندم مرغوب و با کیفیت، پر شوند.

مدیرعامل منطقه هشت شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی با اشاره به تعویق افتادن پرداخت مطالبات فروشندگان گندم در بیست روز اخیر، افزود: این مشکلات اختصاصی به آذربایجان غربی ندارد و ناشی از بروز مشکلاتی در خزانه دولتی است که به دلیل انتقال دولت از دهم به یازدهم صورت گرفته که امید می‌رود با مدیریت مناسب مسئولان هرچه سریع‌تر این مشکلات نیز رفع شود.

جوادی افزود: شرکت غله آماده دریافت شکایات احتمالی و پاسخگویی به سئوالات مردم استان و کشاورزان است که افراد می‌توانند سئوالات و شکایات خود را با شماره تلفن‌های 3448017 و 3448018 به اطلاع مسئولان شرکت غله استان برسانند.

انتهای پیام/61006/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول