اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه سلامت همدان خبر داد

بدهی 18 میلیارد تومانی بیمه سلامت به بیمارستان‌های دانشگاهی

مدیرکل بیمه سلامت همدان با بیان اینکه آخرین پرداختی به بیمارستان‌های دانشگاهی تا آخر آبان ماه سال 91 بوده است، گفت: بدهی ما به دانشگاه‌ها در سال گذشته 18 میلیارد و 700 میلیون تومان است.

بدهی 18 میلیارد تومانی بیمه سلامت به بیمارستان‌های دانشگاهی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عباس جمشیدی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به 22 مرداد ماه سالروز تصویب سازمان سلامت ایرانیان اظهار کرد: در قانون پنجم پنج ساله توسعه در ماده 38 بر تجمیع سازمان‌های بیمه در یک سازمان به نام سازمان سلامت ایرانیان تأکید شده است.

وی با بیان اینکه یک سال از تشکیل این سازمان می‌گذرد،‌ افزود: نخستین قدم تصویب اساسنامه سازمان و تجمیع سازمان‌های بیمه‌گر در یک سازمان بود تا بیمه‌شدگان کل کشور با یک دفترچه از خدمات درمانی استفاده کنند که در حال حاضر اقدامات نرم‌افزاری این امر در حال انجام است.

مدیرکل بیمه سلامت همدان تصریح کرد: از مهمترین اهداف در سازمان سلامت کاهش پرداختی از جیب مردم و رساندن آن به 30 درصد است که در حال حاضر این پرداختی بیش از 60 درصد است.

وی ادامه داد: بحث پزشک خانواده و نظام ارجاع نیز از دیگر وظایف بیمه سلامت است تا آحاد جامعه زیر پوشش این طرح قرار گرفته و با مدیریت بحث درمان از اتلاف منابع درمان جلوگیری شود.

*67 درصد از جمعیت همدان زیر پوشش بیمه سلامت هستند

جمشیدی بیان داشت:‌ با توافق بین وزارت رفاه و بهداشت مقدمات طرح پزشک خانواده انجام شده و امید است با رفع موانع موجود به زودی شاهد استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده در سطح کشور باشیم.

به گفته وی در حال حاضر سه استان مازندران، شیراز و اهواز پایلوت اجرای طرح پزشک خانواده هستند و این طرح در تهران نیز آغاز شده که امید است با احصاء موارد مثبت و منفی طرح و رفع نقاط ضعف شاهد اجرای موفق آن باشیم.

مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: 67 درصد از جمعیت استان شامل یک میلیون و 70 هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

وی اضافه کرد: از این تعداد 147 هزار نفر در صندوق کارمندان، 67 هزار نفر در سایر اقشار، 745 هزار نفر در صندوق بیمه روستاییان و عشایر و 43 هزار نفر نیز در صندوق ایرانیان زیر پوشش قرار دارند و خدمات دریافت می‌کنند.

*93 درصد مراکز درمانی همدان با سازمان بیمه سلامت قرارداد دارند

جمشیدی با اشاره به مؤسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد یادآور شد: 93 درصد مؤسسات و مراکز درمانی در سطح استان با سازمان بیمه سلامت قرارداد دارند.

وی ادامه داد: مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت شامل 21 بیمارستان، سه مرکز جراحی محدود، 20 درمانگاه عمومی و تخصصی، 111 آزمایشگاه، 148 داروخانه، 20 نفر پزشک فوق تخصص، 230 نفر دندانپزشک و پزشک متخصص و 190 نفر پزشک عمومی است.

مدیرکل بیمه سلامت همدان رفع همپوشانی را از مهم‌ترین اهداف سازمان سلامت عنوان کرد و افزود: از جمله اقدامات ما در این راستا تشکیل بانک اطلاعاتی ایرانیان است که هنوز انجام نشده است.

وی با بیان اینکه با رفع همپوشانی کسانی که صاحب چند دفترچه هستند دارای یک دفترچه می‌شوند، ابراز داشت: برای اجرای این مهم باید اطلاعات تکمیل شده و حق سرانه بیمه‌شدگان بعد از دریافت از کارفرما به سازمان بیمه سلامت انتقال یابد.

جمشیدی هدف از تشکیل بیمه سلامت را از بین بردن چالش‌های موجود در بحث بهداشت و درمان دانست و اظهار کرد: با تشکیل این سازمان رویکرد درمان محور به سلامت محور تغییر می‌‌یابد.

وی با اشاره به مشکلات و معضلات موجود در بحث بیمه سلامت تصریح کرد: منابع مالی برای بیمه‌ها در مقایسه با هزینه‌ها بسیار کم است و این امر به حق سرانه‌های کم دریافتی، مدیریت در بحث درمان، استفاده از داروهای گران‌قیمت و تحمیل هزینه‌های سنگین و... برمی‌گردد.

مدیرکل بیمه سلامت همدان بیان داشت: با تشکیل سازمان سلامت و تجمیع سازمان‌های بیمه‌گر در زیرمجموعه با مدیریت واحد می‌توان هزینه‌ها را مدیریت کرد و منابع را هدایت کرد.

وی ادامه داد:‌ بیماران خاص شامل چهار دسته از بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و ام اس می‌شوند که در تمام صندوق‌ها بیمه هستند و خدمات درمانی را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

جمشیدی تأکید کرد: طی سال‌های اخیر با توجه به بحث‌های ارزی و تحریم‌های بانکی، کشور با کمبود دارو مواجه است و این امر بحث استانی نبوده و در حال پیگیری است.

* طرح پزشک خانواده هنوز در جامعه جا نیفتاده است

وی گفت: طرح پزشک خانواده در سال 84 با دادن دفترچه به روستاییان و همراه با استقرار پزشک عمومی در روستاها آغاز شد.

مدیرکل بیمه سلامت همدان با بیان اینکه این طرح نیازمند منابع مالی است، اظهار کرد: از مشکلات این طرح می‌توان به عدم رضایتمندی پزشکان و بیمه‌شدگان اشاره کرد.

به گفته وی ضرورت طرح پزشک خانواده که برای جلوگیری از اتلاف وقت بیماران، درمان‌های ناصحیح بیماران و هزینه‌های هنگفت است هنوز در جامعه جا نیفتاده است.

جمشیدی افزود: با توجه به اینکه سازمان بیمه سلامت دولتی است در نتیجه میزان منابع آن به حق سرانه‌ای که بیمه‌شدگان پرداخت می‌کنند بستگی دارد.

وی ابراز داشت: یک‌سوم حق بیمه از بیمه‌شدگان دریافت می‌شود و دوسوم آن را نیز کارفرما یعنی دولت پرداخت می‌کند که در زمینه بیمه روستاییان دولت تمام حق بیمه را پرداخت می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت همدان با اشاره به بدهی سازمان بیمه سلامت به موسسات اظهار کرد: بدهی ما به مؤسسات به توانمندی دولت در پرداخت به سازمان‌های بیمه‌گر برمی‌گردد که با توجه به مشکلات موجود در حال حاضر با تأخیر مواجه شده است.

وی با بیان اینکه پرداخت هزینه‌ها توسط سازمان بیمه‌گر سه ماه طول می‌کشد، گفت: طی یک ماه مرکز طرف قرارداد اسناد را جمع‌آوری کرده و تحویل می‌دهد و طی یک یا دو ماه نیز رسیدگی می‌شود.

جمشیدی با بیان اینکه آخرین پرداختی به بیمارستان‌های دانشگاهی تا آخر آبان ماه سال 91 بوده و در حال حاضر نیز سند سه ماه آماده و رسیدگی شده است، افزود: بدهی ما به دانشگاه در سال گذشته 18 میلیارد و 700 میلیون تومان است و حداقل تا یک ماه دیگر نیز آذر و دی ماه را پرداخت خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در رابطه با بیمارستان‌های خصوصی و غیردانشگاهی شامل تأمین اجتماعی، بوعلی، ارتش و... نیز از سال گذشته تا بهمن ماه پرداخت شده و یک ماه اسفند باقی مانده است.

مدیرکل بیمه سلامت همدان بیان داشت: در زمینه بدهی به داروخانه‌ها، پزشکان و آزمایشگاه‌ها و پاراکلینیک نیز تا دی ماه سال 91 پرداخت شده است.

به گفته وی در سطح یک روستاییان نیز سال 91 تسویه شده و در  سال 92 نیز اردیبهشت ماه به صورت علی‌الحساب پرداخت شده است.

جمشیدی در پایان با بیان اینکه پرداختی ماهانه ما 6 میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: امید است تا پایان مردادماه بدهی بیمارستان‌‌های دانشگاهی تا دی ماه پرداخت شود.

انتهای پیام/89006/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول