اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی:

مسابقات قرآن خراسان‌رضوی از دشوارترین مسابقات کشور محسوب می‌شود

معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی گفت: مسابقات قرآن استان خراسان‌رضوی یکی از سخت‌ترین مسابقات کشور محسوب می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم امسال میزبان 500 هزار شرکت‌کننده باشیم.

مسابقات قرآن خراسان‌رضوی از دشوارترین مسابقات کشور محسوب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سعید آخوندی عصر یکشنبه در هم‌اندیشی قرآنی که به مناسبت ماه مبارک رمضان در حاشیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد با موضوع مسابقات قرآن کریم استان خراسان‌رضوی؛ افق‌ها و آسیب‌ها به همت اداره‌کل اوقاف این استان برگزار شد، اظهار داشت: مسابقات قرآن استان خراسان‌رضوی یکی از سخت‌ترین مسابقات کشور محسوب می‌شود و از سال 89 به بعد که مشهد میزبان مسابقات قرآن کریم در سطح کشوری بوده است ما شاهد حضور اساتید بین‌المللی در این مسابقات بوده‌ایم.

دبیر ستاد سی و ششمین دوره مسابقات قرآن استان با بیان اینکه استان خراسان‌رضوی در دو سال متوالی موفق شده در برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم رتبه اول را به خود اختصاص دهد، گفت: این در حالی است که سطح کمی و کیفی مسابقات نیز افزایش پیدا کرده است.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: تلاش کردیم که در هر رشته با استفاده از دو داور که یک داور بومی و دیگری داور غیربومی است سطح اعتراضات به داوری را کاهش دهیم و همه این اقدامات سبب شده سطح مسابقات قرآن استان به سطح کشور نزدیک شود.

وی با اشاره به وجود رقابت تنگاتنگ در مسابقات قرآن شهرهایی چون مشهد، افزود: ما به دلیل رقابت شرکت‌کنندگان مجرب در دوره‌های اخیر، داوری را به سطح های یک، دو و سه تفکیک کرده‌ایم که برای داوری سطح یک از حضور داوران بین‌المللی استفاده می‌کنیم.

آخوندی، تعداد شرکت‌کنندگان سال 89 در مسابقات قرآن استان را حدود 2 هزار نفر و در سال 90 حدود 4 هزار نفر عنوان کرد و گفت: ما در مسابقات قرآنی سال 91 پذیرای 300 هزار نفر بودیم و امسال احتمال حضور 500 هزار نفر را در این مسابقات می‌‌دهیم.

معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم ما با قرآن انس گرفته‌اند و آنچه برای شرکت در مسابقات ضرورت دارد اطلاع‌رسانی گسترده در سطح کشور بوده که این مسئله توسط اصحاب رسانه تحقق پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ما در رابطه با شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآنی به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت استان، تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآنی کم بوده و هنوز ما به جایگاه مطلوب در این رابطه نرسیده‌ایم.

آخوندی خاطرنشان کرد: حضور طلاب در مسابقات قرآنی سبب رشد کیفی مسابقات کشوری قرآن کریم می‌شود با این حال بحث عمومیت و حضور اقشار مختلف در این مسابقات مورد توجه ما است.

انتهای پیام/70004/ذ30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول