اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط حسگرهای سامانه SCADA صورت می‌گیرد

جمع‌آوری اطلاعات حوزه کشاوزی استان فارس به ‌صورت لحظه‌ای

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: اطلاعات متناسب با حوزه کشاورزی استان ساماندهی و به صورت لحظه‌ای توسط حسگرهای سامانه SCADA جمع‌آوری می‌شود.

جمع‌آوری اطلاعات حوزه کشاوزی استان فارس به ‌صورت لحظه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از دفتر مدیریت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مهرزاد خرد اظهار کرد: بدون داشتن خاک سالم، زندگی و حیات روی کره زمین امکان‌پذیر نیست، بنابراین اعمال و اجرای برنامه‌هایی مناسب برای برخورداری از خاک سالم و غنی از مواد آلی در راستای بقای انسان ضروری است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه استان فارس در بخش کشاورزی در کشور می‌طلبد تا به بحث خاک به عنوان یکی از عوامل موثر در تولید پایدار توجه ویژه شود.

خرد ادامه داد: در راستای پروژه گسترده مدیریت هوشمند کشاورزی و بانک جامع اطلاعات کشاورزی، یکی از بخش‌های مهم در این سامانه مدیریت منابع خاک استان بوده که مورد ارزیابی و شناسایی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر لایه اطلاعاتی خاک بخش عمده‌ای از دشت زارعی فارس در قالب طرح بانک جامع اطلاعات کشاورزی تهیه شده و برنامه‌ریزی برای تکمیل این نقشه‌ها نیز صورت گرفته است.

خرد افزود: در این بانک اطلاعاتی 17 قلم اطلاعاتی متناسب با حوزه کشاورزی جمع‌آوری شده است و علاوه بر آن این اطلاعات به صورت لحظه‌ای و توسط حسگرهای سامانه SCADA جمع‌آوری می‌شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که بررسی و پایش اطلاعات خاک در بانک جامع اطلاعات کشاورزی جایگاهی منحصر به فرد دارد، برخی پارامترها مانند بافت، ساختمان، عمق، شوری، اسیدیته، ازت، فسفات، پتاس، مواد آلی و رطوبت خاک در سه عمق جمع‌آوری می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: خاک بستر اصلی تولید بوده و عاملی تاثیرگذار در تامین امنیت غذایی است، بنابراین داشتن اطلاعات دقیق از خاک این استان و استفاده از این نوع اطلاعات در تعیین الگوی کشت به عنوان یکی از فاکتورهای مؤثر اهمیت بسیار دارد.

انتهای پیام/2448/ز/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول