اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چایپاره اعلام کرد

524 طرح تصویب شده در کارگروه توسعه کشاورزی چایپاره

فرماندار چایپاره گفت: 524 طرح در کارگروه توسعه کشاورزی چایپاره تصویب شده است.

524 طرح تصویب شده در کارگروه توسعه کشاورزی چایپاره

جلیل غفاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: 596 طرح در بخش کشاورزی وارد کارگروه توسعه کشاورزی چایپاره شده که از این میزان 542 طرح بررسی و تصویب شده است.

وی با بیان اینکه بانک عامل برای ارائه تسهیلات در زمینه طرح‌های توسعه کشاورزی چایپاره بانک کشاورزی است، ابراز داشت: عمده طرح‌های توسعه کشاورزی در زمینه‌های دامپروری و زنبورداری، پرورش طیور، احداث باغ، دامپزشکی و طرح‌های آب و خاک است.

غفاری ادامه داد: طرح‌های توسعه کشاورزی چایپاره اعم از طرح‌های دامپروری و زنبورداری با 69 درصد دربرگیری، طرح‌های پرورش طیور با 13 درصد دربرگیری، طرح‌های مربوط به احداث باغ با 11 درصد دربرگیری، طرح‌های دامپزشکی با چهار درصد دربرگیری و طرح‌های آب و خاک با سه درصد دربرگیری به ترتیب از بیشترین تا کمترین عمده طرح‌های ارائه شده در کارگروه توسعه کشاورزی چایپاره است.

وی با اشاره به برنامه امسال کارگروه توسعه کشاورزی چایپاره، عنوان کرد: با عنایت به عدم محدودیت منابع کارگروه توسعه کشاورزی چایپاره تلاش خود را در راستای جذب سرمایه‌گذاری و تصویب طرح های بزرگ و تاثیرگذار معطوف خواهد کرد.

فرماندار چایپاره افزود: در حال حاضر شش طرح بزرگ با اعتبار 60 میلیارد ریال در دستور کار توسعه کشاورزی شهرستان چایپاره است.

وی اعلام کرد: از 542 طرح مصوب و معرفی شده از طرف کارگروه توسعه کشاورزی چایپاره به بانک عامل به تعداد 96 طرح به میزان 21 هزار و 467 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده که 76 فقره به مبلغ 17 هزار و 467 میلیون ریال مربوط به سال 91 و 20 فقره به مبلغ 4 هزار میلیون ریال در سه ماهه نخست سال‌ جاری بوده است.

فرماندار چایپاره با اشاره به اهمیت طرح‌های توسعه کشاورزی، اذعان کرد: ایجاد اشتغال برای نیروهای تحصیل کرده و ماهر، افزایش ظرفیت تولید، احیای اراضی بایر، بهره‌وری مناسب از منابع آب و خاک، افزایش درآمد روستاییان و تثبیت سکونت و جلوگیری از مهاجرت برای اشتغال از دلایل مهم اجرای طرح‌های توسعه کشاورزی است.

غفاری ارتقای دانش فنی کشاورزی با به کارگیری فارغ‌التحصیلان، خودکفایی و ایجاد امنیت غذایی با عنایت به لزوم ایجاد اقتصاد مقاومتی و عبور از تحریم‌ها به عنوان اهمیت اجرای طرح‌های توسعه کشاورزی برشمرد.

انتهای پیام/61005/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول