اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون اسکیت کشور:

هیچ منعی برای حضور اسکیت‌بازان زن در مسابقات جهانی وجود ندارد

رئیس فدراسیون اسکیت کشور گفت: در بحث ساماندهی بانوان برای فعالیت در رشته اسکیت مطابق با ارزش‌های اسلامی و شئونات دینی هیچ‌گونه منعی در اجرای برنامه‌های ورزشی در سطح ملی و جهانی وجود ندارد.

هیچ منعی برای حضور اسکیت‌بازان زن در مسابقات جهانی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فریبا محمدیان عصر امروز در مراسم کلنگ‌زنی پیست و خانه اسکیت اردبیل در پاسخ به سئوال خبرنگاران اظهار داشت: ما بیش از یک سال است که در رأس فدراسیون هستیم و قادر شدیم تمام فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود را با همراهی همکاران که درست و دقیق طراحی و هدف‌گذاری کرده بودیم در حوزه برادران و خواهران به مرحله اجرا برسانیم.

وی با اعلام اینکه هیچ مشکلی برای فعالیت بانوان در رشته اسکیت با توجه به حفظ پوشش اسلامی و مبانی ارزشی وجود ندارد، تصریح کرد: ما امروز شاهد حضور اسکیت‌بازان زن در مسابقات مختلف جهانی و بین‌المللی هستیم و سعی داریم از همین ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا ورزش اسکیت در گروه بانوان به توسعه و ترقی واقعی دست پیدا کند.

محمدیان در ادامه به محدودیت منابع اعتباری در سال گذشته و امسال اشاره کرد و افزود: هنوز به صورت کامل اعتبارات ما را ندادند و اسکیت تنها رشته‌ای نیست که با مشکلات و تنگناهای مالی روبه‌روست بلکه ما در اکثر رشته‌ها شاهد مطالبات بسیار از سوی فعالان کشوری و مسئولان ملی هستیم که امیدواریم با همراهی وزارت ورزش و جوانان و همچنین کمیته المپیک برخی از نارسایی‌ها در این زمینه برطرف شود.

این مسئول با بیان اینکه رشته اسکیت در استان اردبیل بسیار خوش شانس است که رئیس و برخی از عوامل آن جز نیروهای خدمتگزار استانداری بوده و تعامل مثبتی با مسئولان ارشد استان دارند، خاطر نشان کرد: آنچه که در بخش ورزش به عنوان هزینه مهم و ضروری به نظر می‌رسد صرف هزینه صرف شده مد نظر نیست بلکه توسعه فرهنگی مد نظر می‌باشد که این مجموعه سعی کرده است در حد یادگیری عمل کند تا بتواند بخشی از توسعه معنوی و ارزشی را در این رشته ورزشی شاهد و ناظر باشد.

وی با بیان اینکه از 49 رشته ورزشی اکثر این رشته‌ها وارداتی بوده و ما باید تلاش کنیم از رشته‌های مختلف ورزشی به نحوه ارتقای مهارت‌های اجتماعی و زندگی مخاطبان بهره بگیریم، اضافه کرد: اسکیت از اقبال خوبی در جامعه برخوردار است به طوریکه توانمندی اسکیت‌بازان نوجوان و جوان نشان می‌دهد که از این ظرفیت باید به خوبی استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس فدراسیون اسکیت کشور بیان کرد: از هر گروه سنی از 60 سال گرفته تا کودک چهار سال با حضور در پیست اسکیت با شور و شوق و علاقه به این ورزش مفرح می‌پردازند و ما اذعان داریم که امروز بسیاری از خانواده‌ها پیست اسکیت را محل امن برای فرزندان خود تلقی می‌کنند و از آن به عنوان ابزار شادی، نشاط و سرور اجتماعی بهره می‌گیرند.

محمدیان یادآور شد: ما این ورزش‌ها را بهانه قرار دادیم تا بسیاری از هنجارهای اجتماعی را به فرزندانمان یاد دهیم و به آنها بیاموزیم که نباید از هنجارها عدول کرده و راه را به خطا بروند.

وی ادامه داد: ‌در محیط‌های سرپوشیده و کنترل شده ورزش اسکیت برای بانوان با حفظ حریم و ارزش‌های اسلامی فرصت استثنایی برای فعالیت‌های مثمرثمر در حوزه تندرستی فراهم کرده است که قطعاً این فعالیت‌ها اگر در محیط روباز انجام شود باید با توجه به فرهنگ منطقه و نگرش مردم بومی‌سازی شود.

محمدیان با اعلام اینکه فرهنگ نگاه به ورزش به ویژه حضور بانوان در عرصه‌های مختلف به مرور زمان اصلاح می‌شود و ممکن است برخی تلقیات نابجا را نیز به همراه داشته باشد، گفت: اگر فعالیت ورزشی بانوانمان با حفظ ارزش‌های اسلامی و عرفی منطقه صورت بگیرد هیچ مشکل و یا ناهنجاری چنین مجموعه‌ای را تهدید نمی‌کند.

وی افزود: بخشی از این وظیفه بر عهده ما است که در نقطه تعامل با شهرداری‌ها و دیگر مسئولان مناطق مختلف سعی داریم فضای مناسبی را که به شکل بومی‌سازی مهیا شده برای دختران و فرزندان خود فراهم کنیم تا علاقمندان رشته اسکیت از فضای امن استفاده کرده و در فعالیت‌های خود بخشی از ارزش‌ها و مبانی دینی را رعایت کنند.

انتهای پیام/62003/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول