اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از وضعیت اسکیت در قزوین

اسکیت؛ ورزشی که در قزوین پیست مناسب ندارد

تنها پیست اسکیت قزوین از این هیئت ورزشی گرفته شده است و اسکیت‌بازان حرفه‌ای، محلی برای پیگیری تمرینات خود ندارند.

اسکیت؛ ورزشی که در قزوین پیست مناسب ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، اسکیت ورزشی است که در سال‌های اخیر توانسته طرفداران و علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کند؛ علاقه‌مندانی که این روزها می‌توان به راحتی آنان را در کوچه و خیابان و حتی بوستان‌ها تماشا کرد و عمده آنان خردسالان، نونهالان و نوجوانانی هستند که با خرید دو جفت کفش به این رشته ورزشی روی آورده‌اند تا هیجانات خود را تخلیه کنند.

در این بین برخی‌ها که به اصطلاح تازه‌وارد هستند، به همراه والدین و برخی هم که تقریباً حرفه‌ای شده‌اند، تک و تنها و بدون حمایت کسی، در کوچه پس کوچه‌های شهر، خیابان‌ها و بوستان‌ها باسرعت می‌روند و البته انگار موانعی را هم که بر سر راه آنان سبز می‌شود، نمی‌بینند.

البته آنان قرار نیست توجهی به این مسائل داشته باشند و می‌خواهند تنها سهم خنده و شادی خود را از این ورزش هیجان‌آور طلب کنند.

اما در این بین و با آغاز فصل تابستان هستند علاقه‌مندانی که می‌خواهند این ورزش را به طور جدی و منظم‌تر در قالب هیئت ورزشی اسکیت پیگیری کنند؛ کسانی که با هزاران امید و آرزو به دفتر هیئت اسکیت استان قزوین واقع در مجموعه ورزشی تختی قزوین مراجعه می‌کنند و نام خود را ثبت می‌کنند؛ طرفداران دوآتشه‌ای که جمله آنان خردسالان و نونهالان هستند.

این وسط دیگر مهم نیست که پسر هستند یا دختر؛ زیرا آنان آمده‌اند و می‌دانند که قرار است در کلاس‌های آموزشی زیر نظر مربیان مجرب و در سالن‌های پیست اسکیت این رشته هیجان‌آور را دنبال کنند تا برای لحظات و دقایقی آرزوهای خود را فریاد بزنند.

عقل سلیم حکم می‌کند با توجه به اینکه هرساله مراجعه‌کنندگان زیادی برای آموزش اسکیت به دفتر هیئت این رشته ورزشی مراجعه می‌کنند، امکانات هم بیشتر شود؛ به طوری که سالن‌ها و پیست‌های استاندارد این رشته ورزشی بیشتر از پیش افزایش یابد تا مسئولان هم بتوانند با استفاده از همین امر مربیان مجرب‌تری را به خدمت گیرند تا بتوانند با دغدغه کمتری خدمات آموزشی خود را به علاقه‌مندان ارائه کنند.

اتفاقی که البته اگر همه این ویژگی‌ها را داشته باشد، علاوه بر جلب رضایت علاقه‌مندان به این رشته ورزشی، موجب می‌شود تا اسکیت استان رشد و پیشرفت خود را با شیب تندتری ادامه دهد و ورزشکاران حرفه‌ای‌تری را به تیم‌های ملی اسکیت کشورمان در سال‌های آینده معرفی کند.

اما اگر همه این گفته‌ها رنگ واقعیت به خود بگیرد ارزشمند است؛ اما همیشه همه رویاها رنگ واقعیت به خود نمی‌گیرد و قصه پرغصه ما تازه آغاز می‌شود؛ زیرا در شهر قزوین به جای اینکه پیست‌های استاندارد برای جبران کاستی‌ها اضافه شود، یکی یکی کمتر می‌شود تا بیش از گذشته این رئیس هیئت اسکیت استان باشد که ناراحتی خود را از این قضیه تمام‌قد نشان دهد.

اکبر شالباف که سال‌های سال است در رأس ریاست هیئت اسکیت استان فعالیت می‌کند در مجمع این هیئت ورزشی که سال گذشته برگزار شد باز هم با قاطعیت، آرای مجمع را از آن خود کرد تا نشان دهد موهای خود بر حسب اتفاق را در رشته اسکیت سفید نکرده است.

واگذاری پیست اسکیت بوستان ملت به بخش خصوصی

رئیس هیئت اسکیت استان با بیان اینکه این هیئت ورزشی از پیست اسکیت برخوردار نیست و با توجه به شرایط موجود پاسخگوی نیازهای طرفداران این رشته ورزشی نیست، می‌گوید: در حالی که سال‌ها پیست اسکیت بوستان ملت متعلق به شهرداری در اجاره هیئت اسکیت استان بوده، امسال با انجام مزایده این پیست به بخش خصوص واگذار شده است.

شالباف عنوان می‌کند: هیئت اسکیت استان در مزایده شهرداری برای در اختیار گرفتن پیست اسکیت بوستان ملت شرکت کرده بود؛ اما یک نفر از بخش خصوصی که فروشنده کفش‌های اسکیت است برنده این مزایده شد.

اسکیت‌بازان در جاده‌ها تمرین می‌کنند

این مسئول ورزشی با اشاره به اینکه سالن اسکیت هیئت این رشته ورزشی را در اختیار دارند، اشاره می‌کند: این سالن برای انجام تمرینات ورزشکاران مناسب نیست و اسکیت‌بازان تیم‌های استان با این وضعیت برای پیگیری تمرینات ناچارند در خیابان و جاده تمرین کنند.

رئیس هیئت اسکیت استان پاسخگویی به علاقه‌مندان اسکیت و آموزش به نونهالان را همواره یکی از اولویت‌های اصلی این هیئت ورزشی برمی‌شمارد و می‌گوید: با وجود مشکلات مالی و افزایش هزینه‌ها، مبلغ ثبت‌نام برای شرکت در دوره‌های آموزشی هیئت اسکیت استان از سال 87 تاکنون افزایش پیدا نکرده است؛ اما بخش خصوصی برای جبران هزینه‌های خود هزینه نام‌نویسی برای برگزاری دوره‌های آموزشی و استفاده از پیست را سه برابر کرده است.

به طور حتم صحبت‌های رئیس هیئت اسکیت استان حاکی از آن است که مسئولان باید برای برطرف کردن مشکلات این هیئت و ورزشکاران این رشته ورزشی شتاب بیشتری را به خرج بدهند و تلاش کنند تا با برطرف کردن مشکلات، گره‌ای از گره‌های این طناب در هم پیچیده را باز کنند تا دوباره آرامش به این هیئت ورزشی تزریق شود.

همه این صحبت‌ها در حالی گفته می‌شود که رئیس هیئت اسکیت استان با اشاره به حضور تیم‌های قزوین در لیگ‌های برتر سرعت و هاکی، عنوان می‌کند: این هیئت ورزشی برای میزبانی مسابقات با مشکل مواجه است و به طور حتم اگر مسئولان یاری نکنند، هیئت اسکیت عطای برگزاری این مسابقات را به لقایش می‌بخشد.

شایسته است مسئولان ورزش استان و در رأس آن مدیرکل ورزش و جوانان پا پیش بگذارند و تلاش خود را برای کم کردن مشکلات رشته ورزشی اسکیت به کار گیرند و مطمئن باشند که برطرف کردن مشکلات موجود نه تنها فعالیت و تلاش در این عرصه را دلسرد نمی‌کند؛ بلکه موجب می‌شود تا از طریق ورزش خدمت‌رسانی به ورزشکاران افزایش چشمگیری داشته باشد و بیش از گذشته آنان را به آینده امیدوار کند.

انتهای پیام/77004/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول