اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر خبرداد

حضور 17 هزار دانش‌آموز بوشهری در طرح اردوهای جهادی

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: امسال 17هزار دانش آموز در سطح استان بوشهر در طرح اردوهای جهادی یک و 10روزه بسیج سازندگی حضور خواهند یافت.

حضور 17 هزار دانش‌آموز بوشهری در طرح اردوهای جهادی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، ناصر دولاح پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی بسیج سازندگی شهرستان دشتی اظهارداشت: شعار امسال، سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین، شعار حماسه اقتصادی ( قواره اقتصادی)در راستای کمک به دولت است.

دولاح خاطر نشان کرد: هدف اصلی بسیج سازندگی این است تا تولید‌گرایی ، خود اتکایی و خود باوری را در روستاها ترویج کند که باعث افزایش درآمد خانواده‌های روستایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی آماده معرفی متقاضیان به دریافت وام جهت اجرای طرح‌های مشاغل خانگی است یادآورشد: بسیج سازندگی استان بوشهر آماده است تا تسهیلاتی را جهت پرورش مرغ بومی، تولید قارچ، تولید و پرورش کود ورمی کمپوست، احداث  واحد‌های گلخانه‌ای و ایجاد حوضچه‌های پرورش ماهی در اختیار متقاضیان به ویژه روستائیان قرار دهد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر، آموزش به تولید کنندگان و افزایش درآمدهای خانوارها را از اهداف مهم این طرح عنوان کرد و گفت: ترویج مشاغل خانگی با آموزش به افراد و حمایت‌های تسهیلات مالی همراه است.

دولاح خاطر نشان‌کرد: در سال‌جاری مبلغ 9 میلیارد و 340 میلیون ریال تسهیلات اعتباری، در قالب قرض‌الحسنه و عقود اسلامی به شهرستان دشتی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به طرح هجرت 3 در استان اشاره کرد و افزود: اردوی طرح هجرت خاص دانش آموزی به تنهایی نیست و اکثر دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از این طرح استفاده کنند زیرا این طرح کاهش هزینه دولت را در برخواهد داشت.

دولاح گفت: منابع طبیعی می‌تواند جهت ایجاد فضای سبز در روستاها از اردوی یک روزه طرح صالحین استفاده کند و طرح‌هایی که 300 میلیون تومان هزینه در بر دارد را با کمترین هزینه توسط بسیج سازندگی اجرا نمایند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با بیان اینکه سال‌گذشته با حضور 9 هزار دانش‌آموز بیش از 380 باب مدرسه در سطح استان بوشهر مرمت، زیباسازی  و بهسازی شد گفت: امسال بیش از 13 هزار دانش‌آموز در طرح اردوهای جهادی یک روزه و بیش از 4 هزار نفر در اردوهای 10 روزه بسیج سازندگی در سطح استان بوشهر حضور خواهند یافت.

دولاح تصریح کرد: گروه‌های جهادی هفت، 10 و 15 روزه ما آماده خدمت رسانی به نهادها و ارگان‌ها در مناطق محروم استان بوشهر می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از اردوهای جهادی باعث کاهش هزینه‌های دولتی می‌شود ادامه داد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می‌توانند طرح‌های خود را با کمترین هزینه به بسیج سازندگی واگذار نمایند.

انتهای پیام/66006/س40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول