اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان خرم‌آباد:

باید به نقش خانواده در فرهنگ حجاب و عفاف توجه ویژه شود

فرماندار شهرستان خرم‌آباد گفت: جهت تقویت فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه باید به نقش خانواده اهمیت ویژه‌ای داده شود.

باید به نقش خانواده در فرهنگ حجاب و عفاف توجه ویژه شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مرتضی ولی پوری صبح امروز در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی که با موضوع ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، در سخنانی به تبیین مسئله حجاب پرداخت و گفت: حجاب از منظر و دیدگاه اسلام مسئله‌ای عمومی و همگانی است که تنها مختص زنان نبوده بلکه همه افراد ملزم به رعایت آن هستند.

وی رعایت حجاب را موجب امنیت، رفاه، آسایش و تحکیم بخش روابط اجتماعی برشمرد و از آن به عنوان عاملی که سبب تقویت سلامت اجتماعی می‌شود، یاد کرد.

ولی پوری اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و نهادینه کردن آن در فضای ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان، اقدامات مناسبی صورت پذیرفته است.

وی برگزاری کلاس‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه، تهیه و تدوین نشریات و مقالات پژوهشی با موضوع حجاب و عفاف در دستگاه‌ها، برگزاری نمایشگاه با عرضه محصولات فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف و چندین عمل مشابه را از جمله اقدامات انجام شده در حوزه حجاب و عفاف در سطح شهرستان خرم‌آباد ذکر کرد.

فرماندار خرم‌آباد در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه حجاب و عفاف در ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان خرم‌آباد گفت: در سال گذشته و طی بازرسی‌های صورت گرفته از ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان توسط یک تیم متشکل از ستاد امر به معروف و نهی از منکر فرمانداری شهرستان خرم‌آباد و کارشناسان امور بانوان به ترتیب بسیج خواهران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش نواحی یک و دو شهرستان خرم‌آباد رتبه‌های برتر در حوزه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف این شهرستان را به خود اختصاص دادند که طی مراسمی خاص، از زحمات آنان تقدیر به عمل می‌آید.

ولی‌پوری اظهار داشت: جهت تقویت و نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه باید به نقش خانواده به عنوان اولین نهاد اجتماعی و پس از آن مدارس و دانشگاه‌ها به عنوان پایگاه‌های دارای نفوذ و جایگاه خاص اهمیت ویژه‌ای داده شود.

وی برنامه‌ریزی دقیق، الگو قراردادن زندگی ائمه به ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) و خودباوری جوانان و حفظ و ارتقای شأن و منزلت آنان را از جمله عوامل تاثیرگذار در تقویت فرهنگ حجاب و عفاف بر شمرد.

انتهای پیام/85001/س30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول