اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خوی:

متولیان حجاب و عفاف باید مسئولانه‌تر عمل کنند

امام جمعه خوی گفت: متولیان حجاب و عفاف باید در این زمینه احساس مسئولیت بیش‌تری کنند و از قهر خداوند در کم‌کاری در این زمینه بترسند.

متولیان حجاب و عفاف باید مسئولانه‌تر عمل کنند

حجت‌الاسلام سید رضی موسوی‌شکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هر سال با فرارسیدن روز حجاب و عفاف بحث این ارزش‌ها در جامعه داغ می شود اما جای تاسف دارد وقتی که دیده می‌شود این بحث‌ها محدود به همین چند روز می‌شوند.

وی با اشاره به روز 21 تیر ماه، روز عفاف و حجاب گفت: عفاف و حجاب از ارزش‌های اسلامی و دستورات موکد دین مبین اسلام است.

موسوی‌شکوری به ضرورت رعایت حجاب از جنبه‌های دینی، اجتماعی و قانونی اشاره و تصریح کرد: در این زمینه آیات و روایات متعددی به طور صریح وارد شده به طوری که در رساله‌های عملیه نیز فتاوایی در ارتباط با حجاب و عفاف ذکر شده و در مصوبات و قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران نیز این مهم مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با بیان این مطلب ادامه داد: با رجوع به قرآن، رساله‌های عملی و قانون اساسی می‌توان بر ضرورت رعایت آن در جامعه اسلامی پی برد و جای هیچ شک و تردیدی در رعایت آن در ایران اسلامی وجود ندارد.

موسوی‌شکوری به فلسفه وجودی حجاب و عفاف و ضرورت برخورداری جامعه از آن اشاره کرد و افزود: علمای بسیاری در زمینه ضرورت رعایت حجاب و به طور ویژه عفاف، مطالعات فراوانی داشته‌اند که همگی بر ضرورت رعایت آن در حفظ استحکام خانواده و شأن افراد در جامعه متفق‌القول هستند.

وی خاطرنشان کرد: رعایت حجاب و عفاف ویژه خانم‌ها نیست و حدود رعایت آن به تفکیک مرد و زن در اسلام کاملا مشخص است.

موسوی‌شکوری افزود: حجاب و عفاف لازم و ملزوم یکدیگرند و رعایت یکی از آن دو بدون رعایت دیگری ارزش چندانی ندارد، که در این میان آنچه مهم‌تر است حفظ عفت است که نشان از حجاب درون است و رعایت آن از رعایت حجاب به عنوان پوشش ظاهری دشوارتر و در عین حال باارزش‌تر است.

موسوی‌شکوری بر ضرورت رعایت حجاب و عفاف در برخوردهای اجتماعی و تعاملات مرد و زن در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: حفظ حریم‌ها در معاشرت‌های محرم و نامحرم، در ادارات و سازمان‌ها یا مکان‌های عمومی و حتی خصوصی و خانوادگی، مقدمه‌ای برای نهادینه‌سازی این ارزش در وجود فرد است که بسیار مهم و ضروری است.

امام جمعه خوی بر کم‌کاری‌های مسئولان کشوری در برخورد با بی‌حجابی‌ها و بی‌عفتی‌های جامعه اشاره کرد و افزود: هر سال با فرارسیدن این روز همه بر ضرورت رعایت حجاب و عفاف تاکید می‌کنند و از برنامه‌های خود در این ارتباط سخن به میان می‌‌آورند ولی عملا حرکت موثری در این زمینه دیده نمی‌شود.

موسوی‌شکوری بر نقش متولیان و مجریان کشوری در این ارتباط تاکید کرد و افزود: لازم است با فرارسیدن این روز متولیان به خود بیایند و از قهر خداوند در کوتاهی در این امر بترسند و با پیاده‌سازی راهکارهای عملی و موثر از ادامه روند نامناسب بی‌حجابی‌ها در جامعه جلوگیری کنند.

انتهای پیام/61001/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول