اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استانداری اصفهان:

نوسازی بافت فرسوده فرصتی برای توسعه شهری است

معاون امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: نوسازی کارشناسی و مطالعه شده بافتهای فرسوده شهری می‌تواند به عنوان فرصتی برای توسعه اصفهان باشد.

نوسازی بافت فرسوده فرصتی برای توسعه شهری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد ظهر امروز در نشست شورای سازمان نوسازی و بهسازی اصفهان اظهار کرد: از منظر اقتصادی، نوسازی کارشناسی و مطالعه شده بافتهای فرسوده شهری نه به عنوان تهدید و معضل بلکه به عنوان نوعی فرصت دارای مزیت و پتانسیل‌های فراوان و می‌تواند فرصتی مناسب برای توسعه شهرهای استان اصفهان باشد.

وی با بیان اینکه این فرصت از دیدگاه توسعه درونی در مقابل توسعه بیرونی شهرها به وجود می‌آید، افزود: ارتقای بهره‌وری از زمین شهری و ظرفیت بافت فرسوده در تأمین مسکن مورد نیاز و جمعیت‌پذیر، کاهش هزینه‌های تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی، کاهش هزینه خدمت‌رسانی، قیمت مناسب اراضی موجود در بافت فرسوده، کاهش پرداخت هزینه‌های امنیتی و انتظامی شهر، کاهش هزینه مصرف انرژی و آلودگی ناشی از آن و کمک به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی از مهمترین پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بافت فرسوده اصفهان است.

معاون امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: همچنین تحقق نوسازی مردمی نیازمند رویکردی اجتماعی و اقتصادی مبتنی بر اقدامات تسهیل گرایانه است.

وی ابراز امیدواری کرد: پروژه‌ امام علی (ع) بافت تاریخی مرکز شهر اصفهان را رونق بخشیده و بتواند در باز زنده‌سازی بافت تاریخی و تمدن‌سازی و هویت بخشی شهر اصفهان مؤثر افتد.

جمالی‌نژاد با با اشاره به لزوم مدیریت صحیح بافت تاریخی پیرامون مسجد جامع بویژه بازارهای موجود اطراف آن گفت:تعیین کاربری‌ها و فعالیت‌های بعدی که در کنار پهنه‌ی تاریخی و مذهبی مسجد جامع بوجود خواهد آمد، بسیار مهم بوده و باید با همفکری دستگاههای ذی‌ربط به درستی آن را مدیریت کرد.

وی در ادامه ضمن تشریح مبانی شهرهای اسلامی، با تاکید بر حساسیت نوسازی بافت‌ها در اطراف اماکن تاریخی و مذهبی به توسعه ساخت و ساز در شهرهای مقدس مدینه و مکه نیز اشاره کرد و افزود: عدم رعایت حریم در مکانهای مقدس از چالش‌های معماری بافتهای نوسازی شده در اطراف مقدس‌ترین اماکن مسلمین است که همبستگی میان اصول طراحی شهری را با مفاهیم و عناصر شهر اسلامی الزامی دانست.

معاون امور عمرانی استانداری اصفهان در پایان، از همدلی، همراهی و زحمات مدیران شهری و استانی در احیای طرح بزرگ میدان امام علی(ع) قدر دانی کرد.

انتهای پیام/63012/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول