اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور نماینده منتخب مردم در شورای اسلامی شهر تهران

بافت فرسوده جنوب تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت

موضوعات مربوط به بافت فرسوده جنوب تهران با حضور اقبال شاکری نماینده منتخب مردم در شورای اسلامی شهر تهران و هیئت همراه، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بافت فرسوده جنوب تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، بعدازظهر امروز طی نشستی موضوعات مربوط به بافت فرسوده جنوب تهران با حضور اقبال شاکری نماینده منتخب مردم در شورای اسلامی شهر تهران و هیئت همراه، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیر شهری جنوب شرق تهران در این جلسه با اشاره به اینکه بافت فرسوده یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های مدیریت شهری است، گفت: بافت فرسوده منطقه هر سه ویژگی ریزدانگی، نفوذناپذیری و ناپایداری را شامل می‌شود که در کنار این سه موضوع اصلی، موضوعات حقوقی مختلفی نظیر سکونت چندین خانوار در یک ملک با متراژ کم نیز وجود دارد که تصمیم‌گیری برای املاک موجود در بافت را مشکل ساخته است و از طرف دیگر سرانه‌های آموزشی، بهداشتی و شهری نیز به اندازه‌ای نیست که میل به زندگی را در این محدوده افزایش دهد.

سید‌احمد صفوی افزود: البته بحث رونق و فراهم آوردن امکانات برای این محدوده و همچنین محرک‌های توسعه مثل اجرای بزرگراه امام علی (ع) مشوق‌های خوبی برای مالکان و سرمایه گذاران بوده که اخیرا آمار صدور پروانه و تجمیع در محدوده را افزایش داده است.

وی در ادامه یادآور شد: نوسازی بناهای مسکونی توسط مالکین یا بخش خصوصی با فراهم آوردن پشتوانه‌های لازم از سوی دولت و مدیریت شهری، تامین سرانه‌های خدماتی و شهری، ایجاد جاذبه‌های لازم برای هدایت سرمایه‌گذاران انبوه ساز به این محدوده و تمهیدات لازم نظیر طرح خانه به خانه و ... در جهت ماندگاری مردم در محلات خود با توجه به تعلق خاطر آنها به محل از جمله اقدامات شاخص در احیاء بافت فرسوده است.

صفوی خاطر نشان کرد: در واقع شهرداری در ارتباط با تامین سرانه‌های مورد نظر خود در بافت فرسوده نظیر سرای محله، مجموعه ورزشی، بوستان ، میدان میوه و تره‌بار ، ایستگاه آتش‌نشانی و ... اقدامات لازم را انجام داده است و آنچه که از کمبود سرانه‌ها یاد می‌شود مربوط به سرانه‌های بهداشتی ، درمانی ، آموزشی و ... است که در اختیار دستگاه‌های ذیربط دیگر است.  

معاون شهرسازی و معماری مدیریت شهری جنوب شرق تهران در ادامه نشست در تشریح ویژگی‌های بافت فرسوده منطقه گفت: جنوب شرق تهران بیش از 5/7 درصد بافت فرسوده شهر تهران را به خود اختصاص داده است و شش محله از بیست محله منطقه بافت فرسوده است که سازمان نوسازی شهر تهران در دو محله اتابک و مینابی مداخله مستقیم داشته است.

محمد موسوی با اشاره به شتاب گرفتن آهنگ نوسازی در بافت فرسوده منطقه گفت : سیاست شهرداری در سالهای اخیر رفع کمبودها و جبران عقب ماندگی بافت و توانمندسازی ساکنین محترم بوده که در این راستا با تامین سرانه‌ها و خدمات سعی گردیده رغبت مردم را برای ماندن در بافت بالابرده تا مردم با مشارکت بخش خصوصی علاوه بر نوسازی بافت از ارزش افزوده حاصله نیز بهره مند گردند که در این راستا آمار بالای تعداد پروانه‌های صادره در محدوده نشان می‌دهد که میل به تجمیع املاک بیشتر شده است‌.

دکتر اقبال شاکری، منتخب مردم در چهارمین دوره شوری اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده ، اظهار امیدواری نمود شورای شهر چهارم بتواند اقدامات لازم را برای پشتیبانی از خدمات شهرداری داشته باشد و ما به عنوان منتخبین مردم تهران بتوانیم به این موضوع نیز توجه داشته باشیم که دستگاه‌های اجرایی دیگر نیز هم راستا و همزمان با شهرداری اقدام کنند.

این گزارش حاکی است، مدیر شهری جنوب شرق تهران و معاونان ستادی در پایان این نشست به سئوالات مطروحه از سوی نماینده منتخب مردم در شورای اسلامی شهر تهران و هیئت همراه در ارتباط با اقدامات سازمان نوسازی، طرح تفصیلی، وضعیت بودجه، میزان درآمد نقدی و غیر نقدی و ... پاسخ دادند.

انتهای پیام/2462/ق40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول