اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت عمران و مسکن‌سازان استان اردبیل:

14 درصد محدوده شهرها را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد

معاون برنامه‌ریزی و امور اجرایی شرکت عمران و مسکن‌سازان استان اردبیل گفت: 14 درصد مساحت قانونی محدوده شهری شهرهای بالای 12 هزار نفر جمعیت استان اردبیل را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد.

14 درصد محدوده شهرها را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سعید اشرفی صبح امروز در نشست اهالی محله پیر‌عبدالملک اردبیل اظهار داشت: در نوسازی بافت‌های فرسوده شهری باید منابع ملی حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: کشورمان ایران اسلامی روی خط زلزله قرار گرفته، به طوری که در 100 سال گذشته بیش از 3 هزار و 500 زلزله در کشورمان رخ داده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اجرایی شرکت عمران و مسکن‌سازان استان اردبیل یادآور شد: به طور میانگین هر سال یک زلزله بزرگ و هر 10 سال یک زلزله بالای 7 درجه ریشتر را شاهد بودیم.

اشرفی با مقایسه تلفات جانی زلزله های کشورمان با کشورهای منطقه گفت: کشورمان به رغم داشتن یک درصد جمعیت دنیا 6 درصد تلفات جانی ناشی از زلزله در جهان را داراست.

وی عنوان کرد: در مقایسه خسارات مالی و جانی ناشی از زلزله کشورمان با زلزله‌های شدید کشور ژاپن در کنار وارد آمدن ضربه حیثیتی برای کشور، نمودی از ضعف را در اقدامات پیشگیرانه راه شاهد هستیم.

معاون برنامه‌ریزی و امور اجرایی شرکت عمران و مسکن‌سازان استان اردبیل بیان داشت: در این میان بدون شک بافت‌های فرسوده در شهرها بیش از همه در معرض خطر ویرانی است.

وی به تلاش‌های دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تصویب قوانین و اقدامات پیشگیرانه انجام شده و شاخص‌های تعیین محدوده بافت فرسوده شهری اشاره کرد و افزود: بیش از یک هزار و 584 هکتار بافت فرسوده در 10 شهر استان اردبیل شناسایی شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اجرایی شرکت عمران و مسکن‌سازان استان اردبیل تصریح کرد: مساحت قانونی محدوده شهری شهرهای بالای 12 هزار نفر جمعیت استان اردبیل 11 هزار و 198 هکتار بوده که 14 درصد آن را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد.

اشرفی ادامه داد: میانگین نسبت بافت فرسوده شناسایی شده شهرهای دارای جمعیت بیش از 12 هزار نفر در کشور به محدوده قانونی شهرها 9 درصد بوده که در قیاس با آن میانگین بافت فرسوده استان اردبیل بالاتر از میانگین ملی بوده و این امر نشان دهنده گستردگی بافت فرسوده در استان اردبیل است.

2 درصد کل بافت فرسوده کشور در اردبیل است

وی با اشاره به اینکه 2 درصد کل بافت فرسوده شهرهای کشور را بافت فرسوده استان اردبیل تشکیل می‌دهد، گفت: این در حالی است که حدود 6/1 درصد جمعیت کشور در استان اردبیل ساکن هستند.

وی با اشاره به قانون حمایت از تولید و عرضه مسکن و تخفیف 50 درصد هزینه عوارض ساخت و تراکم به بیان نحوه اعطای تسهیلات بانکی تاکید کرد: از سال 85 تا کنون برای ساخت 4 هزار و 431 واحد مسکونی تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون برنامه‌ریزی و امور اجرایی شرکت عمران و مسکن‌سازان استان اردبیل در پایان ابراز داشت: 2 هزار و 300 واحد از این مجموعه در پنج سال گذشته و 2 هزار و 131 واحد نیز در دو سال اخیر از تسهیلات بانکی ویژه بافت‌های فرسوده بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/62004/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول