اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خمینی شهر:

مجلس عامل انتخاب قوه مجریه‌ای قوی برای اداره کشور است

امام جمعه خمینی شهر گفت: نمایندگان مجلس طبق وظیفه قانونی و عهدی که با مردم دارند موظف هستند در انتخاب وزیران دقت کنند و از رعایت ملاحظات و رفاقت‌ها و جناح‌بندی سیاسی پرهیز کنند.

مجلس عامل انتخاب قوه مجریه‌ای قوی برای اداره کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از خمینی شهر، حجت‌الاسلام عباس رحیمی در خطبه نماز عید فطر با اشاره به اینکه تشخیص صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت وظیفه نمایندگان مجلس است، اظهار کرد: مجلس می‌تواند با انتخاب صحیح وزیران دولت در آینده باعث انتخاب یک قوه مجریه قوی برای اداره کشور شود.

وی افزود: نمایندگان مجلس در مقابل مردم برای انتخاب وزیران ضعیف پاسخ گو هستند و مجلس مراقبت کنند تا کابینه هیأت دولت آینده قوی و کارآمد باشد.

امام جمعه خمینی شهر گفت: امیدواریم نمایندگان مجلس به وظیفه انسانی و قانونی برای انتخاب یک دولت قوی عمل کند.

وی افزود: ما در جایگاه قضاوت صلاحیت وزیران معرفی شده توسط رئیس جمهور به مجلس نیستیم، اما افراد قوی‌تر در کشور وجود داشتند، رئیس جمهور می‌توانست افراد قوی‌تر از این افراد را به مجلس معرفی کند.

وی تاکید کرد: انتخاب وزرای قوی برای کابینه جدید باعث می‌شود تا مدیران اجرای قوی برای اداره کشور انتخاب شوند و  انتخاب مدیران قوی آینده کشور به دست وزیران قوی امکان پذیر است.

وی افزود: نمایندگان مجلس بررسی کنند اگر وزیران معرفی شده شایستگی و تخصیص لازم را ندارند به آن‌ها رای صلاحیت ندهند و آنها را رد صلاحیت کنند تا افراد قوی‌تر برای اداره کشور معرفی شود. 

وی با اشاره به اینکه عید فطر عید تولد و تکلیف مؤمنان بعد از یک ماه بندگی است و برگشت به فطرت  الهی است گفت: عید فطر تولد دوباره مؤمنان برای مقابله به انفس و شکست شیطان درونی است.

امام جمعه خمینی شهر افزود: مؤمنان بعد از یک ماه بندگی همان انسان قبل ماه مبارک نیستند، مؤمنان و مردم سعی کنند نتایج معنوی ماه مبارک  در طول  سال ادامه داشته باشد و آن را حفظ کنند.

وی ضمن تشکر از همکاری همه روحانیون و ائمه جماعات مسجد خمینی شهر در برگزاری منسجم نماز عید فطر گفت: نماز عید فطر نماز وحدت مسلمانان است.

انتهای پیام/2301/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول