اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد

ادامه جلسات کمیسیون فرهنگی مجلس با علی جنتی

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: جلسات کمیسیون فرهنگی مجلس با حضور وزیر مربوطه همچنان ادامه دارد و نظرنهایی اعضاء کمیسیون در خصوص صلاحیت‌ و علی جنتی در روزهای آتی بیان می‌شود.

ادامه جلسات کمیسیون فرهنگی مجلس با علی جنتی

احمد سالک‌کاشانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان از آخرین رخدادها و تصمیم‌های کمیسیون فرهنگی مجلس برای بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی دولت حسن روحانی اظهار داشت: طبق روال قانونی، وزرای معرفی شده در کمیسیون‌های مربوطه حضور پیدا می‌کنند و با ارائه برنامه‌ها و نقطه نظرات خود در میان اعضای کمیسیون‌ها، سعی در جلب اعتماد کمیسیون مربوطه دارند.

وی اضافه کرد: در ادامه سلسله نشست‌های وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌ها مربوطه، اعضاء کمیسیون سئوالاتی را در ارتباط با سابقه تجربه‌ای و برنامه‌ای وزیر مطرح می‌کنند و کمیسیون با توجه به پاسخ وزرای پیشنهادی در نهایت تصمیم گیری خواهد کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد: جلسات کمیسیون فرهنگی مجلس با حضور وزرای مربوطه همچنان ادامه دارد و بررسی صلاحیت‌ها از سوی اعضای کمیسیون در روزهای آتی انجام خواهد شد.

این مسئول افزود: تا به امروز کمیسیون فرهنگی مجلس با حضور علی جنتی، وزیر پیشنهادی جلساتی را تشکیل داده و اعضای کمیسیون از کلیت برنامه‌های این وزیر پیشنهادی دولت یازدهم مطلع شدند و در اقدامی متقابل نکاتی که لازم بود را به علی جنتی می‌دیدند توصیه و سفارش کردند.

سالک‌کاشانی ابراز داشت: در این جلساتی که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهادی حسن روحانی تشکیل شده، بطور کلی در دو مبحث گفت‌وگو شده که یکی مربوط به بخش فنی وزراتخانه و بخش دیگر مربوط به موضع گیری‌ها و سوابق سیاسی وزیر مد نظر، در سنوات قبل است.

وی عنوان کرد: در بخش فنی وزارتخانه از علی جنتی سوالاتی در زمینه برنامه‌های این وزیر در حوزه مسائل مربوط  به مجموعه‌هایی که زیر مجموعه وزراتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کنند، پرسیده شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با مهم دانستن برنامه وزیر در قبال این مجموعه‌های یادآور شده از جمله بخش کتاب و نشر، بخش سینما و سینما گران جامعه و رویکرد وزراتخانه در قبال آنها، کانون‌های فرهنگی و ارتقای و تقویت فرهنگ عمومی سوالاتی پرسیده شد.

این مسئول در ادامه از قاطعیت اعضای کمیسیون‌ها و نمایندگان مجلس در قبال موضع گیری وزرای پیشنهادی کابینه درباره فتنه 88 و عوامل آنها گفت و تصریح کرد: این موضوع در کنار صلاحیت و شایستگی کاری و برنامه‌ای وزیر مد نظر قرار خواهد گرفت.

سالک‌کاشانی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه نظر اعضا درباره علی جنتی چیست، گفت: اکنون اظهار نظر در خصوص چگونگی کابینه دولت یازدهم شتاب زده است و باید سطح معلومات، سوابق و تفکرات و عملکرد وزیران پیشنهادی مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه برخی از وزراء برای اخذ رای حرف‌های خوبی می‌زنند، اما بعد از ورود به صحنه و رویارویی با چالش‌های مجلس، وعده هایشان را عملی نمی‌کنند، متذکر شد: وزراء باید صداقت و شفافیت داشته باشند و بدانند مجلس طبق قانون، تحقیق و تفحص و استیضاح را نیز در دستور کار دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پایان اذعان داشت: توقع روحانیت و کمیسیون فرهنگی از دولت یازدهم این است که در جریان فعالیت‌های فرهنگی، به تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در کشور کمک کند.

انتهای پیام/63001/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول