اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

ایمان به خدا و استقامت تنها راه پیروزی مسلمانان بر مستکبران است

امام جمعه اصفهان گفت: ایمان به خدا، استقامت و مقاومت تنها راه پیروزی مسلمانان برای غلبه بر استکبار و در رأس آن‌ها آمریکا و صهیونیسم است.

ایمان به خدا و استقامت تنها راه پیروزی مسلمانان بر مستکبران است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد صبح امروز در خطبه‌های دشمن شکن نماز عید سعید فطر که با حضور خیل عظیم روزه‌داران و مؤمنان اصفهانی در میدان تاریخی امام اصفهان برگزار شد، با تبریک این عید به همه مردم اصفهان اظهار کرد: آن چیزی که در عمل خوب مهم است، استمرار و تداوم آن است.

وی بیان کرد: استمرار یک عمل خوب و باقی ماندن بر انجام یک کار خیر و صالح و از بین نبردن آن از انجام خود عمل مهم‌تر و با ارزش‌تر است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به روایات متعددی از امام صادق(ع) و امام باقر(ع) گفت: هیچ کاری در نزد خداوند زیباتر از کار خیر و صالح مداوم نیست، گرچه کم باشد.

وی با اشاره به روایتی از معصوم(ع) گفت: امام باقر(ع) در روایتی فرمودند: از توفیقات انسان این است که پس از انجام کار بد، کار خوبی انجام دهد و چه زشت است که انسان پس از انجام هر عمل خیر و نیکی، کار ناپسندی را انجام دهد و در قرآن کریم نیز آیاتی درباره اینکه گناهان، حسنات را از میان برده و حسنات نیز تأثیر گناهان را از میان می‌برد وجود دارد و بر همین اساس مسلمانانی که در طول این یک ماه، روزه‌دار بارگاه الهی بودند باید تلاش کنند تا از معصیت و گناه بیش از پیش دور شوند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تاکید بر اینکه این مسئله برای پیامبران نیز وجود داشته است افزود: گاهی خداوند به برخی پیامبران هشدار می‌دهد که انجام برخی اعمال و گناهان باعث از میان رفتن تمام اعمال خیر در طول زندگی می‌شود.

وی بر نگهداری و استمرار اعمال خیر تاکید کرد و گفت: برخی اعمالی که انسان‌ها انجام می‌دهند بر اساس شرایط و احساسات است که تکرار و استمرار اعمال خیر و نیکو، باعث صلاح و رستگاری آن‌ها می‌شود.

طباطبائی‌نژاد زکات فطریه را یک عمل واجب دانست و متذکر شد: پرداخت زکات فطریه یک عمل واجب برای مسلمانان است و پرداخت آن ارتباطی با روزه گرفتن یا نگرفتن ندارد و پرداخت آن حتی بر کسانی که روزه هم نگرفته‌اند، در عید فطر واجب است.

امام جمعه اصفهان در خطبه دوم نماز عید سعید فطر، با تبریک به مناسبت آغاز به کار دولت جدید  و ورود رئیس جمهور  منتخب به صحنه اجرایی کشور، اشاره‌ای به مراسم تنفیذ و تحلیف حجت‌الاسلام حسن روحانی کرد و گفت: سخنان ریس جمهور منتخب مردم در روز تحلیف در روزهای اخیر به حق و صحیح بود.

وی اشاره‌ای مختصری هم به سوابق کاری، اجرایی و انقلابی حجت‌الاسلام حسن روحانی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا به امروز کرد و ابراز داشت: رفتار و گفتار ریس جمهور منتخب مردم در طول این مدت، همواره بر خط مشی اعتدال بوده و امروز شاهد آن هستیم کابینه و وزرایی را هم که به مجلس معرفی کرده‌اند بر همین گونه می‌باشد.

امام جمعه اصفهان در ادامه هم از باب «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» از رئیس دولت نهم و دهم هم به پاس انجام خدمات ارزنده تشکر کرد.

وی چهارشنبه این هفته را سالگرد پیروزی جبهه مقاومت و حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه علیه رژیم غاصب صهیونیست عنوان و تاکید کرد: پیروزی حزب الله بر رژیم اشغالگر اسرائیل در این جنگ 33 روزه، پیروزی همه مسلمانان و به ویژه پیروزی شیعیان بر کافران و مستکبران عالم بود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: این پیروزی در حالی رقم خورد که خود صهیونیست‌ها هم بر پیروزی عده قلیل حزب الله بر ارتش خود بارها اذعان کردند.

وی یادآور شد: حزب الله لبنان که از لحاظ امکانات و تعداد نفرات ارتش قابل قیاس با ارتش رژیم غاصب صهیونیستی نبود، تنها با سلاح ایمان و استقامت خود پیروز این میدان شد.

طباطبایی‌نژاد در پایان اظهار کرد: ایمان به خدا، استقامت و مقاومت تنها راه پیروزی مسلمانان برای غلبه بر استکبار و در رأس آن‌ها آمریکا و صهیونیسم است.

انتهای پیام/63001/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول