اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

بهره‌مندی از مواهب الهی مهم‌ترین دستاورد رمضان برای بندگان است

امام جمعه جیرفت گفت: با توجه به هماهنگی میان عالم ماده و معنا مهم‌ترین دستاوردی که در ماه مبارک رمضان نصیب بندگان صالح خداوند می‌شود، استفاده از نعمت‌ها و مواهب بی‌پایان الهی است.

بهره‌مندی از مواهب الهی مهم‌ترین دستاورد رمضان برای بندگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری صبح امروز در خطبه‌های نماز عید فطر در این شهرستان با تبریک این عید به تمام مسلمانان جهان گفت: نماز عید فطر و قربان در زمان امام معصوم (ع) واجب و در غیبت ایشان مستحب مؤکد است.

وی با اشاره به خطبه نماز عید فطر امام علی (ع) افزود: ایشان می‌فرمایند «کمترین پاداشی که به مردان و زنان روزه‌دار در عید فطر اعطا می‌شود این است که ملائکه الهی بشارت می‌دهند، خداوند متعال گناهان گذشته شما را آمرزید، پس دقت کنید که نسبت به آینده چگونه عمل می‌کنید».

امام جمعه جیرفت با تشریح چگونگی پرداخت زکات تصریح کرد: با توجه به هماهنگی میان عالم ماده و معنا مهم‌ترین دستاوردی که در ماه مبارک رمضان نصیب بندگان صالح خداوند می‌شود، استفاده از نعمت‌ها و مواهب بی‌پایان الهی است.

وی همچنین اصلی‌ترین راه دستیابی به اهداف و آرزوهای انسان را تقوا و عبادت خداوند دانست و ادامه داد: از سوی دیگر مهم‌ترین عامل محرومیت از نعمت‌های الهی گناه و نافرمانی است بنابراین باید هر انسانی با تلاش از انجام محرمات اجتناب کند.

عسکری عنوان کرد: همان‌گونه که برای حفظ جان، مال و اولاد خود صدقه می‌دهید، طبق فرمایش امام علی (ع) نیز «با صدقه ایمان خود را حفظ کنید» و این امر را در برنامه زندگی قرار دهید تا شیطان نتواند در وجود شما رخنه کند.

به گزارش فارس، نماز عید فطر با حضور پرشور و باشکوه مردم مؤمن دارالولایه در مصلای شهرستان جیرفت برگزار شد.

انتهای پیام/80001/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول