اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

خسارت توفان و باران شدید در قلعه‌گنج + تصاویر

با وزش توفان‌های شدید موسمی و ریزش باران شدید شب گذشته کشاورزان قلعه‌گنجی در فصل برداشت محصول دچار زیان فراوانی شدند.

خسارت توفان و باران شدید در قلعه‌گنج + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، فرماندار قلعه‌گنج بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از مناطق توفان‌زده این شهرستان اظهار داشت: از شب گذشته تا ظهر امروز برق چهار روستای سلمانیه، توکل‌آباد، چاه‌المدین و مندوستی بر اثر شکسته شدن تیر برق قطع بود.

ایوب فلاحی افزود: با تلاش مضاعف و همت نیروهای اداره برق قلعه‌گنج و شرکت توزیع برق، این مناطق هم‌اکنون از نعمت برق برخوردار هستند.

فلاحی بیان داشت: هم‌اکنون برق همه روستاها وصل و خدمات به آنها ارائه می‌شود که در این میان خسارتی به هشت کیلومتر خطوط انتقال و 18 تیر برق وارد آمده است که در حدود 3 میلیارد ریال برآورد خسارت شده است. 

فرماندار قلعه‌گنج اذعان داشت: با ریزش باران‌های شدید در منطقه مارز و چاه‌دادخدا به جاده‌های روستایی نیز خسارت فراوانی وارد آمده که در حدود 3 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی متذکر شد: در روستاهای بخش چاه‌دادخدا نیز آب‌گرفتگی منازل روستائیان و معابر روستایی هنوز وجود دارد که دهیاری‌ها در حال امدادرسانی به مردم این روستاها هستند.

فلاحی تصریح کرد: بیشترین خسارت این توفان سهمگین به محصول خرما وارد شده است که در این ماه برداشت خرما آغاز شده و نخلداران زحمتکش قلعه‌گنجی در حال جمع‌آوری محصول هستند و خسارات وارده بالغ بر 12 میلیارد ریال است.

وی اذعان داشت: این مقدار خسارت به بیش از 5 هزار و 274 هکتار از نخلستان‌های قلعه‌گنج به میزان 25 درصد بوده است.

 

انتهای پیام/80004/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول