اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از کوچه و بازار-1

انتظارات کرمانشاهیان از رئیس شورای شهر

شوراهای اسلامی یکی از ارکان مهم نظام و دارای اختیارات وسیعی هستند و انتخاب رئیس شورا موضوع با اهمیتی است که مردم کرمانشاه انتظاراتی در این راستا دارند.

انتظارات کرمانشاهیان از رئیس شورای شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، شوراهای اسلامی شهر و روستا یکی از ارکان مهم نظام هستند و بر اساس مفاد قانون شهرداری و نیز قانون تشکیلات شورای اسلامی کشوری، این نهاد یک مرجع تصمیم‌گیری و نظارتی و در این مورد دارای اختیارات وسیعی است.

شوراهای اسلامی دارای وظایفی هستند که در کلام گهربار رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تسهیل زندگى مردم در کارهایى که به شهرداری‌ها مربوط است، برطرف کردن معضلات شهر و روستا، سالم‌سازى محیط زیست، حفظ اصالت اسلامى و ملى در ساخت و سازها، استقرار بخشیدن به جو اسلامى و فرهنگىِ سالم، پرداختن به نیازهاى فورى‌تر در عین اهتمام به کارهاى زیربنایى، اولویت ‌دادن به مناطق مستضعف‌نشین، تأثیرناپذیرى از نفوذ ثروت‌مندان و جاذبه‌ ثروت، رعایت دقیق قوانین و عدم تخطى از آن با حیله‌هاى شبه قانونى، رعایت ویژه محرومان، آلوده نشدن به اسراف و هدر ندادن بیت‌المال با تجملات زائد و سفرها و مراسم غیرلازم، و در یک کلمه رعایت تقوا و تدبیر و پشتکار، و بهره‌گیرى از دانش و تجربه از جمله وظایف شوراها به‌شمار می‌رود.

پس از برگزاری انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی در شهر کرمانشاه و مشخص شدن اعضای منتخب، موضوع مهم دیگر انتخاب رئیس شوراست که خبرنگار فارس در کرمانشاه نظرات مردم را در این خصوص جویا شده است.

*رئیس شورا باید دارای سوابق قانع‌کننده و قابل قبولی باشد

یک دانشجوی کارشناسی‌ارشد درباره ویژگی‌های رئیس شورا اظهار داشت: اعضای شورای شهر باید فردی را به‌عنوان ریاست شورا انتخاب کنند که توان هدایت امور را داشته باشد و برای تحقق این موضوع حتما باید دارای سوابق قانع‌کننده و قابل قبولی باشد.

کیانوش یعقوبی ادامه داد: کرمانشاه دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خوبی است و عملکرد متعهدانه و دل‌سوزانه اعضای شورای شهر در شکوفایی این شهر تاثیر زیادی دارد.

وی با اشاره به اختیارات گسترده شوراها و نقش تاثیرگذار آن در زندگی مردم، تاکید کرد: عملکرد شوراها موجب تقویت اعتماد مردم به مسئولان می‌شود.

ئیس شورا دارای تحصیلات مرتبط با مسائل شهری باشد

یک راننده کرمانشاهی با اشاره به اینکه شوراها نقش زیادی در برطرف کردن مشکلات دارند، افزود: در صورتی‌که اعضاء به فکر منافع مردم باشند و با نیت صادقانه خدمت کنند، شاهد نتایج خوبی خواهیم بود.

امین احمدی تقوا و تلاش مضاعف برای خدمت به مردم را از ویژگی‌های دیگر شوراها دانست و گفت: رئیس شورا نقش هدایت‌گر و انسجام‌دهنده‌ای دارد و افرادی که با رأی مردم انتخاب شده‌اند، باید دقت کنند که انتخابشان به‌نفع مردم باشد.

احمدی داشتن تحصیلات مرتبط با مسائل شهری را ملاک مهمی برای انتخاب رئیس شورا عنوان و بر داشتن تجارب موفق در کارنامه وی تاکید کرد.

*ریاست شورا باید انگیزه و انرژی لازم برای پی‌گیری امور را داشته باشد

یک شهروند دیگر کرمانشاهی گفت: رئیس شورا سکان هدایت شورا را به‌دست می‌گیرد و باید برازنده چنین جایگاهی باشد و بتواند در اتخاذ تصمیم‌های درست، موفق عمل کند.

محمد صادقی اعلام کرد: ریاست شورا باید انگیزه و انرژی لازم برای پی‌گیری امور را داشته باشد و این فرد باید از تخصص، تجربه و تحصیلات مرتبط با جایگاهش برخوردار باشد.

*یکی از اقدامات مهم، انتخاب شهردار توانمند است

یک ورزشکار کرمانشاهی اظهار داشت: شوراها می‌توانند در امور مختلفی تاثیرگذار باشند و با اقدامات درست و سنجیده در بهبود کیفیت زندگی اجتماعی مردم تاثیر بگذارند.

وی اعلام کرد: مشکلاتی در شهر وجود دارد که بی‌شک رئیس شورا می‌تواند با استفاده از جایگاهش برای رفع آن‌ها تلاش کند و یکی از اقدامات مهم، انتخاب شهردار توانمند است.

مریم سهرابی نقش شهردار در کنار شورای شهر را بسیار قابل توجه دانست و تاکید کرد: شهردار توانمند در کنار اعضای شورای منشأ تحولات خوبی خواهد بود.

*رئیس شورا باید به حال مردم مفید باشد

یک بانوی کرمانشاهی نیز خاطر نشان کرد: انتظار دارم اعضای شورای شهر، شخصی را به‌عنوان رئیس انتخاب کنند که بتواند به حال مردم مفید باشد.

عالمتاج قهرمانی گفت: رئیس شورای شهر نقش اساسی ایفا می‌کند و به نظرم باید فردی باشد که دانش و تجربه لازم را داشته باشد.

امید است در صورت تشکیل نخستین جلسه اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه، فردی به‌عنوان رئیس شورا انتخاب شود که منشأ تحولات ارزشمندی باشد.

انتهای پیام/2700/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول