اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

روزهایی سخت برای شورای منتخب شهر بناب

اعضای شورا از سوی افراد و گروه‌های مختلف آماج انواع و اقسام توصیه‌ها و فشارها برای معرفی برخی افراد برای تصدی پست شهرداری و یا قرار ندادن برخی از افراد در فهرست احتمالی برای تصدی این منصب قرار می‌گیرند.

روزهایی سخت برای شورای منتخب شهر بناب

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، براساس اعلام وزارت کشور، شوراهای اسلامی چهارم فعالیت رسمی خود را از 12 شهریورماه سال‌جاری در سرتاسر کشور آغاز خواهند کرد. شوراهایی که این روزها ایام سخت و سرنوشت‌سازی را سپری می‌کنند. ایامی که بعد از انتخاب اعضای هیئت رئیسه خود؛ به تعیین شهردار جدید منتهی خواهد شد.

طبیعی است که این روزها برای منتخبان جدید شورای شهر بناب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و حجم بالایی از رایزنی‌ها را در همین روزها انجام می‌دهند تا بتوانند فردی را برای شهرداری بناب برگزینند که هم از اشراف و تخصص خوبی در حوزه شهرسازی برخوردار باشد و هم هماهنگی نسبی با ترکیب شورا و خط مشی آن داشته باشد تا در آینده اصطکاک‌های بی‌مورد میان شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رخ ندهد.

اما فشارهایی که این روزها منتخبان شورای شهر بناب تجربه می‌کنند، قطعاً محدود به همین فشار کاری و رایزنی‌های فشرده‌ای که بدان اشاره شد، نیست. بلکه در کنار این مسائل اعضای شورا از سوی افراد و گروه‌های مختلف آماج انواع و اقسام توصیه‌ها و فشارها برای معرفی برخی افراد برای تصدی پست شهرداری و یا قرار ندادن برخی از افراد در فهرست احتمالی برای تصدی این منصب قرار می‌گیرند.

این روزها حتی افراد و چهره‌های غیرمسئول نیز که شاید در گذشته در این شهر به نحوی امتحان پس داده‌اند و نتوانسته‌اند نمره قبولی از سوی مردم دریافت کنند، در تلاشند تا فرد مورد علاقه خود را برای تصدی پست شهرداری معرفی کنند.

از سوی دیگر این روزها برخی گروه‌ها که خود را در پیروزی منتخبان شورای شهر به نوعی سهیم می‌دانند، از آنها توقع دارند تا از فرد مورد نظر آنها در این مسئولیت استفاده شود!

در این میان اما از شورای منتخب شهر بناب انتظار می‌رود با کنترل این فشارها که از بیرون به این جمع وارد می‌شود، همان‌طوری که خودشان پیش از این اعلام کرده‌اند، فردی را برای این مسئولیت سنگین انتخاب کنند که اصل شایسته سالاری در آن لحاظ شود و کلید عمارت شهر را به فردی که در شأن و منزلت مردم سخت‌کوش و تلاشگر بناب است، بسپارند!

در عین حال از گروه‌های بیرونی که به نوعی در تلاش هستند تا فرد مورد نظر آنها سکان اداره شهرداری را در دست بگیرد، انتظار می‌رود شرایط را به گونه‌ای مدیریت کنند تا فضایی که این روزها در شهر ایجاد شده، به سمت جنجالی شدن نرود و شورا و شهرداری بتوانند در مسیر اعتدال حرکت کنند و منتخبان شورای شهر بناب نیز بتوانند در آرامش کامل نسبت به انتخاب فردی تحصیل‌کرده و دارای تجربه کافی و امتحان پس داده به عنوان شهردار شهر بناب اهتمام کنند.

انتهای پیام/60004/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول