اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر گرگان:

ساختار شورای شهر گرگان نیاز به تجدید قوا دارد

عضو شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه نیروهای باسابقه و کارکشته شهرداری باید در کادر اداری شورا قرار بگیرند، گفت: ساختار شورای اسلامی شهر گرگان نیاز به تجدید قوا دارد.

ساختار شورای شهر گرگان نیاز به تجدید قوا دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مصطفی سبطی صبح امروز در جمع اعضای شورای اسلامی شهر گرگان، اظهار داشت: اگر قوی‎ترین نیروهای شهرداری به عنوان کادر اداری شورا فعالیت کنند بازوی مشورتی خوبی تشکیل خواهد شد که مصوبات بهتر و قوی‎تری در صحن شورا داشته باشیم.

وی انتقال آرامستان را یکی از اقدامات ناتمام دوره سوم شورا خواند و ابراز امیدواری کرد شورای چهارم این اقدام را در دستور کار جدی خود قرار دهد.

مدیریت متمرکز در شورا و شهرداری جوابگو نیست

عضو شورای اسلامی شهر گرگان نسبت به تمرکززدایی تصمیمات شورا تاکید کرد و افزود: باید به یکدیگر اعتماد کنیم و اختیار برخی امور جزئی به اعضا واگذار شود، با توجه به اینکه به سمت کلان‎شهر شدن پیش می‎رویم لذا مدیریت متمرکز در شورا و شهرداری جوابگو نیست و باید به مدیران میانی و اعضا اعتماد شده و تفویض اختیار شود.

سبطی با بیان اینکه در سمت شرقی گرگان باید اتوبان یا بزرگراهی در قسمت شرقی و جنوبی به سمت شرق گرگان داشته باشیم، اذعان کرد: مقدمات و مطالعات اولیه این کار انجام شده که باید به صورت جدی‎تری به آن پرداخته شود تا به کاهش بار ترافیکی در محور ناهارخوران کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد چندین پل روگذر در گرگان یکی از نیازهای اساسی شهر به شمار می‎رود، متذکر شد: شورای آینده نیاز است در این باره جدی‎تر ورود کند.

امکان تاسیس پایگاه ورزش‎های هوایی در هزارپیچ با جذب سرمایه‎گذار

عضو شورای اسلامی شهر گرگان با تاکید بر اینکه با ساخت و سازهای غیرقانونی باید برخورد شود، خاطرنشان کرد: جلوگیری از تغییر کاربری در حاشیه گرگان نیز یکی از اولویت‎های جدی است که متاسفانه همچنان شاهد این معضل هستیم.

سبطی در خصوص تپه سوگله افزود: نمای شرقی این تپه بسیار زیباست که اگر بتوانیم آن را تملک کنیم و پارک‎های تخصصی در این مکان ایجاد کنیم می‎تواند به نمای شهر گرگان جلوه دهد و منشأ جذب توریسم باشد.

وی با بیان اینکه امکان تاسیس پایگاه ورزش‎های هوایی در هزارپیچ را می‎توان با جذب سرمایه‎گذار انجام داد، ابراز داشت: با توجه به تملکات خوبی که در دوره سوم شورا صورت گرفته می‎توان با تاسیس سازمان سرمایه‎گذاری شهرداری گرگان نسبت به تاسیس این پایگاه در گرگان مبادرت کرد.

سرانه بودجه شهرداری گرگان کافی نیست/ دفتر حقوقی در شورا باید تقویت شود

عضو شورای اسلامی شهر گرگان اظهار داشت: به منظور درآمدزایی پایدار و آیتم‎های جدید درآمدی باید افراد و کارشناسانی به شورا و شهرداری ایده دهند تا بودجه سرانه را افزایش و به حد مطلوب برسیم گرچه سرانه بودجه شهرداری با روند افزایشی طی سال‎های اخیر مواجه بوده اما هنوز کافی نیست و نیاز به کار کارشناسی دارد.

سبطی با بیان اینکه مقدمات استفاده از بخش خصوصی برای وصول عوارض و تخلفات فراهم شده است، متذکر شد: ممیزی اداراتی که به شهرداری بدهکار هستند باید از طریق بخش خصوصی پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه دفتر حقوقی در شورا باید تقویت شود، اذعان کرد: با راه‎اندازی دفتر حقوقی می‎توان از اطاله پرونده‎ها در شورا جلوگیری و مانع اتلاف منابع شویم.

انتهای پیام/83001/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول