اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان ماهنشان تاکید کرد

لزوم چاره‌اندیشی برای ترمیم خسارت‌های سیل سال گذشته ماهنشان

فرماندار شهرستان ماهنشان با تاکید بر لزوم چاره‌اندیشی برای جبران خسارت‌های وارد شده از سیل به زیرساخت‌های این شهرستان به ویژه در بخش راه گفت: اگر این موارد برطرف نشود با هر بارشی روستاهای مسیر با خطر مواجه خواهند شد.

لزوم چاره‌اندیشی برای ترمیم خسارت‌های سیل سال گذشته ماهنشان

منصور محمدپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به آسیب‌های وارد شده به زیر‌ساخت‌های آبرسانی این شهرستان در سیل سال گذشته اشاره کرد و افزود: مشکلات روستاهای خسارت دیده از سیل مردادماه سال گذشته به صورت موقت حل شده است.

وی اضافه کرد: در سیل سال گذشته شهرستان ماهنشان به زیر‌ساخت‌های 62 روستا خسارت وارد شده است.

فرماندار ماهنشان میزان خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی اعم از باغی، زراعت و صیفی‌جات شهرستان ماهنشان را بر اثر حوادث طبیعی، خشکسالی و تگرگ طی سال گذشته 28 میلیارد تومان اعلام کرد.

وی با تاکید بر لزوم چاره‌اندیشی برای جبران خسارت‌های وارد شده به زیرساخت‌های شهرستان ماهنشان به ویژه در بخش راه گفت: اگر این موارد برطرف نشود با هر بارشی روستاهای مسیر با خطر مواجه می‌شوند.

محمدپور خسارت‌های وارد شده به زیرساخت‌های ماهنشان را 15 میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: اگر در این مورد اقدامی انجام نشود جاده زنجان - ماهنشان با هر بارشی در آینده با ریزش پل‌ها آسیب جدی دیده و بسته می‌شود چراکه با توجه به ماهیت جغرافیایی منطقه امکان ایجاد راه دسترسی نیز وجود ندارد.

وی به تخصیص 2 میلیارد و 150 میلیون تومان برای ترمیم خسارت‌های ناشی از سیل سال گذشته به بخش زیر‌ساخت‌ها خبر داد و افزود: جبران کامل این خسارت‌ها 13 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

فرماندار ماهنشان تاکید کرد: بنیاد مسکن باید اقدام به ایجاد دیوار حفاظتی برای روستاها در مسیر سیلاب کند تا آنها را از نگرانی‌های ناشی از هر بارندگی نجات دهد.

وی اضافه کرد: اکثر روستاهای شهرستان ماهنشان در مسیر سیلاب قرار دارند.

محمد‌پور با اشاره به عدم رغبت کشاورزان برای بیمه محصولات خود تصریح کرد: آنهایی نیز که اقدام به بیمه محصولات زراعی و باغی خود کرده‌اند موفق به دریافت خسارت مصوب بیمه نشده‌اند.

انتهای پیام/73006/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول