اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خبر داد

بازسازی 100 واحد مسکونی خسارت‌دیده از زلزله دشتی

معاون امور عمرانی استاندار گفت: تاکنون 100 واحد مسکونی خسارت‌دیده از زلزله شهرستان دشتی بازسازی شده و قابل سکونت است.

بازسازی 100 واحد مسکونی خسارت‌دیده از زلزله دشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، شاپور رستمی عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در زلزله بیستم فروردین امسال بیش از یک‌هزار و 261 واحد مسکونی تخریب شد، گفت: پس از وقوع زمین‌لرزه با مدیریت استاندار بوشهر، امدادگران به یاری آسیب‌دیدگان شتافتند که ضمن رسیدگی به وضعیت آنها خدمات قابل توجهی در ابعاد گوناگون به آنان ارائه شد.

وی توزیع یک‌هزار دستگاه کولر گازی، 400 دستگاه یخچال، پرداخت وام‌های بلاعوض و کم بهره را از جمله خدمات ارائه شده به آسیب‌دیدگان اعلام کرد و گفت: پس از شناسایی یک‌هزار و 652 منزل مسکونی آسیب دیده، یک‌هزار و 261 واحد آن نیاز به بازسازی کامل و مابقی نیاز به ترمیم و تعمیر داشتند.

رستمی افزود: پس از تصویب هیئت دولت مبنی بر پرداخت وام کم‌بهره‌ به میزان 416 میلیارد ریال با انتخاب پیمانکاران کار بازسازی واحد‌ها آغاز شد.

معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه در بازسازی واحدها مشارکت مردم نقش ویژه و اساسی دارد، افزود: صاحبان املاکی که مشارکت و همکاری مستمری کرده‌اند، منازل آنان در کوتاه‌ترین زمان ساخته و در اختیار آنان قرار گرفته است.

وی گفت: تاکنون 100 واحد مسکونی آسیب دیده عملیات ساخت آن به پایان رسیده و مابقی با پیشرفت‌های متفاوت در حال بازسازی است.

رستمی شدت گرمای منطقه نبود نیروی انسانی مورد نیاز و عدم همکاری برخی از صاحبان واحدهای مسکونی را از جمله مشکلات پیش روی بازسازی عنوان کرد و گفت: هر کجا همکاری مردم بیشتر بوده است، ساخت و تکمیل واحدها توسعه و تسریع یافته است از این رو جا دارد مردم آسیب دیده برای بهره‌مندی از امکانات فراهم شده برای بازسازی همکاری خود را بیشتر کنند.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر از نصب 700 کانکس برای اسکان موقت آسیب دیدگان از زلزله خبر داد و گفت: در این واحدهای اسکان موقت تمام تجهیزات خنک و سردکننده و دیگر لوازم مورد نیاز تعبیه شده است و به زودی 300 دستگاه کانکس دیگر هم وارد منطقه و نصب می‌شود.

انتهای پیام/66006/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول