اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن نابینایان و کم‌بینایان آذربایجان‌غربی خبر داد

خرید دستگاه الکترومکانیک توسط انجمن نابینایان آذربایجان‌غربی

رئیس انجمن نابینایان آذربایجان‌غربی گفت: با همکاری خیرین اقدام به خریداری دستگاه الکترومکانیک جهت استفاده نابینایان در آذربایجان غربی شده است.

خرید دستگاه الکترومکانیک توسط انجمن نابینایان آذربایجان‌غربی

عبدالمناف عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: صفحه نمایش بریل یا دستگاه الکترومکانیک کاراکترهای بریل را با استفاده از نقطه‌‌‌ها نشان می‌دهد.

وی سادگی تنظیم دستگاه برای انواع کاغذ سبک و سنگین، بدنه آلومینیومی سبک، عملکرد مکانیکی با دقت بسیار بالا، تصحیح نوشتار، تایپ کلیه علائم ریاضی و تایپ 42 حرف در هر خط و 32 خط در هر صفحه را از قابلیت‌های این دستگاه معرفی کرد و گفت: دستگاه بریل باکس جهت استفاده نابینایان از کتب بینایی به خط بریل است که 520 میلیون ریال خریداری شده است.

وی ادامه داد: خط استاندارد بریل مرکب از شش نقطه در قالب دو ستون سه نقطه‌ای است که از ترکیب این نقاط حروف مختلف در هر زبان ساخته می‌شود، خط بریل خط برجسته‌ای است که به کمک آن افراد نابینا می‌توانند بخوانند و بنویسند.

وی با اشاره به این مطلب که در روز 23 مهر ماه از این دستگاه رونمایی می‌شود، افزود: برپایی افطاری ماه رمضان با مشارکت افراد خیر و خانواده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های نابینا و کم‌بینا در مسجد الرسول انجام می‌شود.

انتهای پیام/61009/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول