اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از کسب برنز کاتای تیمی و کومیته انفرادی

کاراته‌کای قمی به نشان طلای کومیته تیمی المپیک ناشنوایان جهان دست یافت

موفقیت کاراته‌کاهای قمی در رقابت‌های کاراته قهرمانی المپیک تابستانی ناشنوایان جهان با کسب نشان طلای کومیته تیمی ادامه یافت.

کاراته‌کای قمی به نشان طلای کومیته تیمی المپیک ناشنوایان جهان دست یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، رقابت‌های ورزشی قهرمانی المپیک تابستانی ناشنوایان جهان از نخستین روز مرداد ماه در شهر صوفیه بلغارستان آغاز شده است و فردا یکشنبه سیزدهم مرداد ماه با معرفی تیم‌ها و نفرات برتر به کار خود پایان خواهد داد.

ورزشکاران زیادی از کشورهای مختلف دنیا در این دوره از مسابقات المپیک تابستانی ناشنوایان جهان در بلغارستان حضور یافته و در رشته‌های مختلف تیمی و انفرادی در تلاش برای به دست آوردن سکوهای اول تا سوم و نشان‌های طلا، نقره و برنز به رقابت با یکدیگر پرداختند.

در حالی که کاروان اعزامی ورزشکاران ناشنوای کشورمان به مسابقات ورزشی المپیک تابستانی ناشنوایان جهان را ورزشکارانی از استان‌های مختلف تشکیل می‌دادند، از استان قم نیز دو ورزشکار در رشته کاراته به این رقابت‌ها اعزام شدند.

این دو ورزشکار قمی دو عضو تیم کاراته ناشنوایان بودند که در ترکیب تیم ملی کاراته در اوزان منهای 60 و 84 کیلوگرم برای کسب مدال و عنوان از این دوره از بازی‌های المپیک تابستانی ناشنوایان جهان در سه بخش کومیته انفرادی، کاتای تیمی و کومیته تیمی به رقابت با حریفان پرداختند.

سیدمرتضی جدایی در وزن منهای 84 کیلوگرم و میثم اخوان در وزن منهای 60 کیلوگرم نمایندگان اعزامی هیئت ورزش‌های ناشنوایان، بیماران خاص و پیوند اعضاء استان قم بودند که عملکرد این دو ورزشکار در مجموع چهار مدال نصیب ورزش قم از المپیک تابستانی ناشنوایان جهان کرد.

سیدمرتضی جدایی و میثم اخوان در بخش کومیته انفرادی اوزان خود به مقام سوم و نشان برنز دست یافتند، ضمن اینکه هر دو کاراته‌کا در ترکیب تیم کاتای تیمی کاروان اعزامی ورزشکاران ناشنوایان کشورمان به این رقابت‌ها موفق به کسب نشان برنز شدند.

اما چهارمین مدال به دست آمده از تلاش کاراته‌کاهای ناشنوای قمی در المپیک تابستانی ناشنوایان جهان به موفقیت سیدمرتضی جدایی در ترکیب تیم ملی کومیته تیمی کشورمان باز می‌گردد، در حالی که ترکیب کومیته تیمی کاراته کشورمان را شش کاراته‌کا تشکیل می‌دادند و این تیم بالاتر از دیگر رقبا صاحب نشان طلای مسابقات کومیته تیمی المپیک تابستانی ناشنوایان جهان شد.

بدین ترتیب کاراته‌کاهای قمی با کسب دو مدال برنز از کومیته انفرادی، یک نشان برنز از کاتای تیمی و یک نشان طلا از کومیته تیمی به کار خود در پیکارهای کاراته این دوره از مسابقات ورزشی بازی‌های المپیک تابستانی ناشنوایان جهان پایان دادند.

انتهای پیام/78002/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول