اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بخش کاتای تیمی

کاراته‌کاهای قمی صاحب نشان برنز المپیک ناشنوایان جهان شدند

کاراته‌کاهای قمی با کسب نشان برنز به کار خود در بخش کاتای تیمی مسابقات کاراته المپیک ورزش‌های ناشنوایان جهان پایان دادند.

کاراته‌کاهای قمی صاحب نشان برنز المپیک ناشنوایان جهان شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، به نمایندگی از هیئت ورزش‌های ناشنوایان، بیماران خاص و پیوند اعضاء استان قم امسال دو کاراته‌کا در ترکیب تیم‌ ملی کاراته ناشنوایان کشورمان راهی مسابقات قهرمانی کاراته المپیک تابستانی ناشنوایان جهان شده و افتخارات ارزشمندی برای ورزش قم کسب کرده‌اند.

دو کاراته‌کای قمی اعزامی به این دوره از مسابقات، هم در بخش انفرادی قسمت کومیته و هم در بخش کاتای تیمی برای تیم ملی کاراته ناشنوایان کشورمان در این پیکارها به مصاف حریفان رفتند که از قضا در هر دو قسمت موفق به کسب مدال شدند.

این دو کاراته‌کای قمی میثم اخوان در وزن منهای 60 کیلوگرم و سیدمرتضی جدایی کاپیتان تیم ملی کاراته ناشنوایان کشورمان در وزن منهای 84 کیلوگرم هستند که هر دو کاراته‌کا هم در بخش کومیته انفرادی و هم در بخش کاتای تیمی موفق ظاهر شده و مدال کسب کردند.

در روز نخست این پیکارها میثم اخوان و سیدمرتضی جدایی در اوزان خود در پیکارهای بخش کومیته انفرادی برابر حریفان خود به روی تاتامی رفتند که از قضا هر دو کاراته‌کا با کسب مقام سوم اوزان خود بر روی سکو صاحب نشان برنز این مسابقات شدند.

بعد از پایان کار و تلاش دو کاراته‌کای قمی در بخش کومیته انفرادی، در رقابت‌های رشته کاتا تیمی نیز میثم اخوان و سیدمرتضی جدایی در اجرای رقابت‌های این بخش نیز موفقیت‌آمیز ظاهر شده و در نهایت موفق به کسب مقام سوم و نشان برنز کاتای تیمی شدند.

البته ترکیب یک تیم کاتا برای حضور در مسابقات بخش کاتای تیمی را سه کاراته‌کا تشکیل می‌دهند که بر همین اساس سید مرتضی جدایی و میثم اخوان در کنار محمدرضا هوشیار ترکیب تیم سه نفره کاتای کشورمان را تشکیل داده و به اتفاق صاحب نشان برنز مسابقات کاتای المپیک ناشنوایان جهان در تابستان سال 2013 شدند.

کاروان تیم ملی ناشنوایان کشورمان در حالی با عنوان کاروان «قدر» راهی این رقابت‌ها شده است که ورزشکاران ایرانی در رشته‌های کشتی، تکواندو، کاراته، فوتبال، شنا و چندین رشته ورزشی دیگر برای کسب عناوین برتر با حریفان خود مشغول رقابت هستند.

این در حالی است که مسابقات ورزشی المپیک تابستانی ناشنوایان جهان در سال 2013 را کشور بلغارستان در شهر صوفیه میزبانی می‌کند و این پیکارها در رشته‌های مختلف تا روز یکشنبه هفته آینده یعنی سیزدهم مرداد ماه ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/78002/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول