اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در وزن منهای 84 کیلوگرم

جدایی به مدال برنز المپیک ناشنوایان جهان دست یافت

کاراته‌کای قمی با درخشش در مسابقات رشته کاراته، کاروان کشورمان را صاحب یک نشان برنز ارزشمند از مسابقات المپیک ناشنوایان جهان کرد.

جدایی به مدال برنز المپیک ناشنوایان جهان دست یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، این دوره از رقابت‌های کاراته بازی‌های تابستانی المپیک ناشنوایان جهان به میزبانی کشور بلغارستان و در شهر صوفیه این کشور برگزار می‌شود و تاکنون برای کاراته‌کاهای قمی نتایج بسیار خوبی به همراه داشته است.

این دوره از رقابت‌ها با شرکت ورزشکاران مدعی رشته‌های مختلف از سراسر جهان در حال برگزاری است و از کشورمان نیز ورزشکاران مرد و زن در رشته‌های گوناگون از جمله کاراته در مسابقات تابستانی المپیک ناشنوایان جهان حضور دارند.

بعد از اینکه این رقابت‌ها در رشته کاراته وزن‌کشی شد و کاراته‌کاهای کشورمان رقبای خود در اوزان مختلف این پیکارها را شناختند، روند پیکارها به شکلی پیش رفت که در نهایت در پایان روز نخست یکی از دو کاراته‌کای اعزامی قم توانست به مقام سوم و نشان برنز دست یابد.

سید مرتضی جدایی و میثم اخوان دو کاراته‌کای قمی حاضر در مسابقات کاراته المپیک ناشنوایان جهان بودند که نخستین مدال برای تیم ملی کاراته ناشنوایان کشورمان در بخش مردان را کاراته‌کای قمی حاضر در وزن منهای 60 کیلوگرم یعنی میثم اخوان کسب کرد تا ایران یکی از کشورهای موفق این رشته لقب بگیرد.

اما دیگر ورزشکار کاراته‌کای مدال آور قم از این رقابت‌ها سید مرتضی جدایی بود که در وزن منهای 84 کیلوگرم با بازوبند کاپیتانی تیم ملی اعزامی کشورمان عملکرد خوبی داشت و در نهایت توانست یک نشان برنز دیگر برای تیم ایران و ورزش قم به ارمغان بیاورد.

کاراته‌کای قمی حاضر در این وزن از استعدادهای درخشان کاراته قم است که ابتدا در این رقابت‌ها بر اساس قرعه‌کشی صورت گرفته با حریفی از کشور چین تایپه روبه‌رو شد و در جدال نزدیک، نفس‌گیر و بسیار سخت ناباورانه تن به شکست داد.

این باخت موجب نشد روحیه نماینده شایسته ورزش ناشنوایان قم در رشته کاراته بازی‌های المپیک ناشنوایان جهان از بین برود و در ادامه رقابت‌ها به شکلی پیش رفت تا اینکه جدایی در دیدار رده‌بندی وزن منهای 84 کیلوگرم در جدال با رقیبی از کشور ترکیه حرفی باقی نگذاشت و با شایستگی رقیب خود را نیز شکست داد.

برتری برابر حریف اهل کشور ترکیه موجب شد تا سیدمرتضی جدایی در وزن منهای 84 کیلوگرم به مقام سوم دست یافته و همچون میثم اخوان در وزن منهای 60 کیلوگرم در نهایت با کسب مدال برنز به کار خود در این دوره از پیکارها پایان بدهد.

بدین ترتیب دو کاراته‌کای قمی اعزامی به رقابت‌های ورزشی المپیک ناشنوایان جهان در بلغارستان با کسب نشان برنز به کار خود پایان دادند.

انتهای پیام/2258/ر30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول