اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در وزن منهای 60 کیلوگرم

کاراته‌کای قمی به مدال برنز المپیک ناشنوایان جهان دست یافت

کاراته‌کای توانمند ناشنوای قمی به مقام سوم و نشان برنز پیکارهای کاراته المپیک ناشنوایان قهرمانی جهان دست پیدا کرد.

کاراته‌کای قمی به مدال برنز المپیک ناشنوایان جهان دست یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، پنجمین روز مسابقات رشته‌های مختلف المپیک ناشنوایان قهرمانی جهان در کشور بلغاستان، آغازین روز رقابت کاراته‌کاهای شرکت‌کننده در این دوره بود که طی آن تلاش کاراته‌کای قمی در این رقابت‌ها با کسب نشان برنز به پایان رسید.

در حالی که روزهای گذشته مسابقات المپیک ناشنوایان قهرمانی جهان در صوفیه بلغارستان در حضور مدعیان رشته‌های مختلف با درخشش ورزشکاران اعزامی کشورمان و کسب بیش از 10 مدال همراه بود، در رشته کاراته یک برنز توسط کاراته‌کای اعزامی استان قم را به دنبال داشت.

از بین دو کاراته‌کای قمی که در این مسابقات حضور یافته‌اند، تاکنون یک نفر موفق به کسب مدال شده است که این مهم موفقیت ارزنده‌ای برای ورزش ناشنوایان قم به شمار می‌رود.

در روز نخست مسابقات کاراته این دوره از المپیک ناشنوایان جهان میثم اخوان در وزن منهای 60 کیلوگرم توانست مبارزاتی دیدنی را به نمایش بگذارد و در نهایت با کسب مقام سوم و نشان برنز به کار خود در این دوره از رقابت‌های جهانی پایان دهد.

این کاراته‌کای قمی که در وزن منهای 60 کیلوگرم برای تیم ملی کاراته ناشنوایان کشورمان برابر حریفان مطرحی به روی تاتامی رفت، در راه رسیدن به سکو سه ‌بار پیروز شد و البته دو مرتبه نیز طعم شکست را چشید و در نهایت با مدال برنز، حضور در این رقابت‌ها را به پایان رساند.

چهره توانمند کاراته قم در وزن منهای 60 کیلوگرم در مسابقه نخست توانست حریف خود از کشور چین تایپه را با شکست مواجه کرده و بدین ترتیب در دور دوم رقابت‌ها حضور یابد و برای راهیابی به مرحله سوم به مصاف حریفی از برزیل برود.

وی در تلاش برای کسب مدالی خوش رنگ از رقابت‌های این دوره المپیک ناشنوایان جهان در دور دوم برابر حریفی از کشور برزیل به روی تاتامی رفت و این مسابقه را نیز با پیروزی پشت سر گذاشت تا یک گام دیگر به کسب مدال نزدیک‌تر شود.

اخوان در دور سوم برابر حریفی از کشور روسیه به میدان رفت و در حالی‌ که شانس زیادی برای کسب پیروزی داشت در میان ناباوری حاضرین در سالن مسابقه نتیجه را واگذار کرد و بدین ترتیب به گروه بازنده‌های وزن منهای 60 کیلوگرم رفت.

کاراته‌کای ناشنوای قمی در این وزن مسابقه چهارم خود را نیز برابر حریفی از کشور ونزوئلا با شکست پشت سر گذاشت اما همچنان در جدول مسابقات شانس کسب مدال داشت تا اینکه به قید قرعه به کاراته‌کای کشور ترکیه برخورد کرد.

آخرین مسابقه میثم اخوان کاراته‌کای ناشنوای قمی برای کسب مدال برنز با حریف ترکیه‌ای بود اما این رقیب ترک برابر اخوان حاضر به رقابت نشد و بدین ترتیب یکی از دو کاراته‌کای قمی اعزامی به این پیکارها توانست نشان برنز المپیک ناشنوایان جهان را کسب کند.

انتهای پیام/78002/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول