اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های استان قزوین:

استحکام‌بخشی بنیان خانواده سلامت جامعه را تضمین می‌کند

مدیرکل زندان‌های استان قزوین بر استحکام‌بخشی بنیان خانواده تأکید کرد و سلامت خانواده را ضامن سلامت جامعه دانست.

استحکام‌بخشی بنیان خانواده سلامت جامعه را تضمین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، حمیدرضا فراست‌طلب اظهار کرد: مشکلات در خانواده نقش تربیتی دارند و برخورد صحیح با سختی‌ها و ناملایمات موجب می‌شود تا توانایی و مقاومت انسان افزایش یابد.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد فرزندانی که در محیط زندگی با ناملایمات دست و پنجه نرم کرده‌اند وقتی گام به عرصه اجتماع می‌گذارند مشکلات و مصائب در مسیر زندگی آن‌ها آسیبی ایجاد نمی‌کند.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین تصریح کرد: آسیب‌پذیرترین گروه در برابر آسیب‌های اجتماعی متعلق به خانواده‌هایی است که با بروز مشکلات و فشارها برخورد ناصحیح داشته و نمی‌توانند با ابزارهای تربیتی عوارض آن‌ها را کنترل کنند.

فراست‌طلب اضافه کرد: تأثیری که مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بر خانواده وارد می‌‌کند نه تنها اعضای خانواده را دچار انحراف می‌کند بلکه آن‌ها را وارد چرخه اجتماع کرده و دامنه آسیب‌ها گسترش می‌یابد.

وی تأکید کرد: مقاومت در برابر مشکلات اختیاری و اتفاقی روش‌های متفاوتی دارد که باید همه نهادهای آموزشی و تربیتی از جمله زندان‌ها در فرهنگ‌سازی آن ایفای نقش کنند.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین نقش اشاعه سیره ائمه اطهار (ع) و فرهنگ اسلامی را در سالم‌سازی محیط خانواده و جامعه ضروری توصیف کرد و گفت: در سبک زندگی امامان و بزرگان دینی برخورد با مشکلات نقش تربیتی داشته و همیشه آثار مثبتی از جمله بردباری و مقاومت را نشان می‌دهد.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین خاطرنشان کرد: امروزه زمینه بسیاری از جرایم و بزهکاری‌های مختلف از جمله خشونت‌های خانگی، اعتیاد و طلاق نتیجه نادیده گرفتن روش‌های جامع تربیت اسلامی و قرآنی است و بسیاری از مجرمان و بزهکاران بر وجود این ضعف بزرگ در خانواده‌های خود اذعان دارند.

فراست‌طلب گفت: در حال حاضر مبنای تمام برنامه اصلاحی و تربیتی در زندان‌های استان در راستای تقویت بنیان خانواده و جلوگیری از افزایش آسیب‌های اجتماعی است و در این پروسه، زندانی و خانواده‌اش زیر‌پوشش برنامه جامع یکصدگانه کاهش آسیب هستند.

انتهای پیام/77002/ز/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول