اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان:

خانواده زندانیان بیشتر از هر قشری در معرض آسیب هستند

فرماندار نهبندان گفت: خانواده‌های زندانیان به دلیل مشکلات موجود در محیط خانواده بیشتر از هر قشری در معرض آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی قرار دارند.

خانواده زندانیان بیشتر از هر قشری در معرض آسیب هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، محمدمهدی عظیمی صبح امروز در جلسه حمایت از خانواده‌ زندانیان نیازمند شهرستان نهبندان اظهار کرد: این جلسه توجه دارد به افرادی که از روی غفلت و خطای غیر عمدی زندانی و گرفتار شدند و خانواده‌های آنان دچار مشکلاتی شدند تلاش کنیم تا مشکلات این خانواده‌ها را هر چقدر که می‌توانیم کاهش دهیم.

سالانه 800 هزار نفر به زندان‌ها ورود پیدا می‌کنند

وی با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهد که سالانه حدود 800 هزار نفر به زندان‌ها ورود پیدا می‌کنند، تصریح کرد: از طرفی تحقیقات دانشگاهی بیانگر این است که موضوعات و مسائل فرهنگی و دینی در بین افرادی که به زندان‌ها وارد می‌شود زیاد تاثیرگذار نبوده است.

فرماندار نهبندان متذکر شد: با توجه به هم‌مرزی شهرستان نهبندان با کشور پر مخاطره افغانستان و تهاجمات فرهنگی دشمن باید تمامی مسئولان به ویژه مدیران فرهنگی با اقدامات و برنامه‌های مختلف تلاش کنند تا توطئه‌های دشمنان در این شهرستان و سایر مناطق کشور بی‌اثر شود.

عظیمی اضافه کرد: برگزاری اینگونه جلسات می‌تواند تاثیرات مثبت فرهنگی و اجتماعی بسیاری در جامعه داشته باشد و جامعه را به آرامش باز گرداند.

نهادینه‌سازی فرهنگ‌های دینی در خانواده‌ها امری ضروری است

وی افزود: افراد حاضر در اینگونه جلسات علاوه بر کمک‌های مادی که جنبه معنوی دارد باید مشاوره و ایده دهند تا ضمن نهادینه‌سازی فرهنگ‌های دینی در خانواده‌ها سبب کاهش ورود افراد به زندان‌ها و حمایت بهتر و موثرتر از خانواده‌های زندانیان نیازمند شوند.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه خانواده کوچک‌ترین اما مهم‌ترین رکن و عضو جامعه است، گفت: خانواده‌های زندانیان بیشتر از هر خانواده و قشری در معرض آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی هستند که باید با تلاش، حمایت و راهکارهای علمی و عملی خود سبب جلوگیری از ورود این آسیب‌ها و کاهش آنها در بین خانواده‌های زندانی شویم.

حمایت از خانواده‌های زندانی نیازمند اقدامی پسندیده و لازم است

امام جمعه نهبندان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در دین اسلام تاکید فراوانی بر حمایت از نیازمندان و محرومان شده است، اظهار داشت: کمک و حمایت از خانواده‌های زندانی نیازمند نیز امری پسندیده و لازم است که برای تحقق این امر پسندیده انجمنی به نام انجمن حمایت از خانواده زندانیان راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی خزاعی ادامه داد: حمایت از نیازمندان و خانواده‌های زندانیان اجر معنوی بسیار والایی دارد تا جایی که خداوند در قرآن فرموده هر عمل خیر در راه خدا 10 تا 700 برابر پاداش دارد.

وی تصریح کرد: حمایت از خانواده زندانیان دارای دو جنبه مادی و معنوی است که باید برای کاهش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در این خانواده‌ها این دو جنبه حمایت توأم با هم انجام شود.

محمدعلی اربابی مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی خراسان جنوبی در ادامه این جلسه متذکر شد: در این جلسه به هر میزان کمک جمع‌آوری شده این اداره کل به میزان چهار برابر به انجمن حمایت از خانواده زندانیان نهبندان کمک می‌کند.

انتهای پیام/69003/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول