اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان:

10 درصد سالمندان تنها زندگی می‏کنند/ 90 درصد سالخوردگان در کنار خانواده هستند

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: 10 درصد سالمندان تنها زندگی می‏کنند و 90 درصد سالخوردگان در کنار خانواده هستند.

10 درصد سالمندان تنها زندگی می‏کنند/ 90 درصد سالخوردگان در کنار خانواده هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، چهاردهمین جلسه شورای سالمندان استان سمنان با حضور رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان بهزیستی کشور در سالن اجتماعات کوثر استانداری سمنان برگزار شد.

در این جلسه که خلخالی معاون سیاسی امنیتی استاندار، حجت‏الاسلام والمسلمین علی پهلوان مدیرکل بهزیستی، معاون و کارشناسان توانبخشی و روسای بهزیستی شهرستان‏ها، فرمانداران کل استان و دیگر اعضا حضور داشتند؛ در خصوص راه‏اندازی بنیاد فرزانگان در استان سمنان هم‏زمان با سراسر کشور بحث و بررسی شد.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان در این نشست، هدف از برگزاری این جلسه را بهبود روند مستندسازی و گزارش‏دهی دانست و افزود: باید به گونه‏ای عمل کنیم تا جهانیان برداشت صحیحی از وضعیت سالمندان در ایران به دست آورند.

حسین نحوی‏نژاد با اعلام اینکه حدود 10 درصد از سالمندان تنها زندگی می‏کنند، خاطرنشان کرد: جای بسی خرسندی است که بیش از 90 درصد آنان در کنار خانواده حضور دارند و این آمار برخلاف تبلیغات منتشر شده است.

وی رسیدگی به آسیب‏های اجتماعی در خصوص سالمندان در سنوات گذشته را از توفیقاتی دانست که سازمان بهزیستی در راستای بهبود وضعیت آنان انجام می‏دهد.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان بیان داشت: بهینه‏سازی سیستم حمل و نقل، فراهم ‏آوردن امکانات فرهنگی و هنری، رعایت جایگاه و تکریم سالمندان از جمله کارهایی است که مسئولان استانی می‏توانند در قبال سالمندان انجام دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان نیز با بیان اینکه همه باید برای خدمات‏رسانی به این قشر جامعه که طی سالیان متمادی زحمات بسیاری برای رونق و آبادانی مملکت خود کشیده‏اند، احساس انگیزه کنند، افزود: یکی از آسیب‏های دوران سالمندی انزواطلبی است و باید این مسئله به صورت کارشناسی بررسی شود.

خلخالی تشکل‏های سالمندی در محلات گوناگون و تشکیل بنیاد فرزانگان را یکی از عواملی عنوان کرد که می‏تواند خلای حضور سالمندان را در میان جوانان و خانواده‏ها پر کند.

انتهای پیام/2249/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول