اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت/

عید فطر تجلی اوج یک ماه بندگی پروردگار است

ماه خدا به آخر رسیده و عید سعید فطر از راه می‌رسد. عید فطر، تجلی اوج یک ماه بندگی و عبودیت پروردگار متعال و یک ماه سازندگی و وارستگی و معراج انسانی است.

عید فطر تجلی اوج یک ماه بندگی پروردگار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، ماه خداوند به روزهای آخر رسیده و عطر دل‌انگیز ایمان در دل‌ها به مشام می‌رسد، گل‌بوته‌های صبر و مبارزه با نفس در جان‌ها در روز عید فطر شکفته می‌شود.

در روز عید فطر همه چیز رنگ و بوی خدایی دارد، هر چه اعمال نیک، تقوا و پرهیزکاری انسان بیشتر باشد، در روز عید به خدا نزدیک‌تر و عطر و بوی عید برای او دلپذیرتر است.

عید فطر زمان شگفتن گل‌های ایمان در دل و جان انسان و تحفه خداوند به مؤمنانی است که با سلاح روزه به غبارروبی خانه دل پرداخته‌اند، آنان که پلیدی را از جان خود بیرون رانده و به جای آن اخلاص و ایمان را جایگزین کرده‌اند.

خداوند در روز عید، درب رحمت خویش را به روی تمامی بندگان می‌گشاید از این رو انسان‌های گناهکار فرصت این را دارند تا از بخشش و رحمت الهی بهره‌مند شوند، گویی روح انسان دوباره جوان می‌شود و رایحه خوشبوی الهی در کالبدش دمیده می‌شود.

مومنان روزه‌دار با قدرت و توانی که از برکات این ماه مبارک به دست آورده‌اند، در زمینه سازندگی و تهذیب نفس و مبارزه با شیطان درون و شرکت فعال در ابعاد اجتماعی جامعه انقلاب اسلامی و مقابله با شیاطین و جباران بیرونی و ابرقدرت‌های خونخوار جهانی تا نیل به هدف و آرمان والای الهی خویش به سیر تکاملی خود ادامه می‌دهند.

و اما صاحب اصلی این روز مبارک امام زمان (عج) است و یکی از جوایز مردم مسلمان پس از یک ماه گرفتن روزه، عافیت کامل است.

عید فطر، روز جشن موفقیت‌های معنوی است

روز عید سعید فطر، روزهای جشن موفقیت‌های معنوی و ختم پیروزمندانه ماه مبارک رمضان است و در این روزها برای هر مسلمان احساس نزدیکی به خداوند دست می‌دهد و شادمان هستند از اینکه پله‌ای از پله‌های کمال معنوی را طی کرده‌اند.

طلوع اشعه پرفروغ خورشید این عید سعید، برای کسانی که از فیوض و برکات این ماه استفاده کرده‌اند، ظهور بارقه ملکات و فضائل انسانی را نوید می‌دهد و از این رو نه تنها کوشش و مجاهدات و پرواز در اوج ملکوت و مقامات بندگی حق را پایان یافته نمی‌بینند، بلکه این روز مبارک را سرآغازی نوین برای استمرار حرکت سازنده خویش می‌یابند.

این روز بزرگ برای کسانی عید و موجب افتخار، مباهات، سرور و خشنودی است که از حضیض حیوانیت و رذیلت به اوج انسانیت و فضیلت رسیده باشند.

عید فطر برای کسانی خوشایند است که از مدارج پست و ذلت به مدارج و مراتب والای معنوی و زندگی در سایه حاکمیت خداوند متعال رسیده‌اند.

خداوند رحیم، ماه مبارک رمضان را میدانی برای مسابقه در عبادت و اطاعت بندگان خود قرار داده و آنان را برای دریافت خلعت‌های الهی در روز عید فراخوانده است.

روزه در ماه مبارک رمضان به صبر تعبیر شده و فطر پایان خوش صبر و  امید است تا ماه مبارک سال آینده پایان حرمت خوش صبر را نگه داریم، زیرا صبر موجب کمال و رشد عقلانی انسان‌ها می‌شود و صبر پیشه کردن ناملایمات بشری را از بین می‌برد.

===============

یادداشت از: شهربانو مرادی

===============

انتهای پیام/79015/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول