اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان:

خبرنگاران کاشان صاحب انجمن صنفی می‌شوند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از تشکیل انجمن صنفی روزنامه‌نگاران در این شهرستان خبر داد.

خبرنگاران کاشان صاحب انجمن صنفی می‌شوند

محمدمهدی صباغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: به منظور صیانت از حقوق معنوی خبرنگاران و با توجه به درخواست‌های مکرر این قشر موثر در جامعه جهت تشکیل محفلی صنفی مقدمات تشکیل انجمن فرهنگی روزنامه‌نگاران کاشان فراهم شد.

وی با اشاره به تشکیل نخستین جلسه هماهنگی در این زمینه افزود: به دنبال دعوت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان از تمامی خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و نمایندگی‌های رسانه‌های فعال در سطح شهرستان نخستین جلسه به منظور بررسی و تصویب اساسنامه انجمن و تعیین هیئت موسس با حضور 21 نفر از مدعوین تشکیل شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان خاطرنشان کرد: در این جلسه علاوه بر بررسی و تصویب اساسنامه توسط خبرنگاران، سه نفر از فعالان عرصه رسانه در شهرستان که دو نفر از آن‌ها متعلق به دفتر نمایندگی خبرگزاری فارس در کاشان هستند بر اساس شرایط قانونی مندرج در اساسنامه و با نظر حاضران جهت پی‌گیری و تشکیل مجمع عمومی به عنوان هیئت موسس انتخاب شدند.

صباغی در مورد شرایط لازم برای عضویت در هیئت موسس عنوان کرد: داشتن حداقل مدرک کارشناسی، دارا بودن دست کم سه سال سابقه مطبوعاتی با تایید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، ارتباط مستمر و فعال با یکی از رسانه‌ها و نداشتن سوابقی که موجب سلب حقوق اجتماعی شود از جمله شرایط قانونی عضویت در هیئت موسس انجمن روزنامه‌نگاران کاشان محسوب می‌شود.

وی همچنین با اشاره به درخواست‌های مکرر گروهی از اصحاب رسانه در شهرستان برای تشکیل خانه مطبوعات اظهار داشت: از آنجایی  که بر اساس قانون، خانه مطبوعات ویژه مراکز استان‌ها است بنابراین تحقق این خواسته در این قالب میسر نشد اما با پی‌گیری فراوان و رایزنی‌های متعدد با اداره‌کل ارشاد اسلامی استان اصفهان، زمینه برای تشکیل انجمن فرهنگی روزنامه‌نگاران در راستای تامین حقوق معنوی صاحبان قلم و فعالان رسانه فراهم شد.

انتهای پیام/2406/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول